witam i z gory przepraszam jesli umieszcze post na nie odpowiednim temacie jestem tutaj pierwszy raz wiec nie bardzo wiem jak sie poruszac ale mianowicie chcialem prosic o pomoc bo juz nie daje rady ze skuterem , zostal wymieniony gaznik, wyregulowany , nowy filtr paliwa .filtr powietrza rowniez ,swieca .i problem polega na tym ze kiedy po odpaleniu juz na cieplym silniku dam mu gaz na max ,wejdzie na pelne obroty a po chwili spada i jesli bede trzymal caly czas to zgasnie jesli pusze trzyma obroty wolne elegancko i za kazdym razem to samo ,podczas jazdy wyglada tak 25 km max i znow jakby cos go odcinalo , na starym gazniku wchodzil na obroty ale nie trzymal ich i gasl podczas jazdy potem juz nie odpalal. prosze o pomoc
Wyreguluj gaźnik i zobacz mase przy silniku ,świecę i przewód czy nie ma przebicia
a jak dokladnie wyregulowac gaznik jest mozliwy jakis do podgladu schemat lu filmik , swieca ok przewod tez masa jesli by nie laczzyla to raczej by nie odpalil ?
google > regulacja gaźnika poradnik
Pierwsze jak potrafisz to rozbierz gaźnik w drobny mak i daj jak masz dostęp do myjki . Potem wszytko dobrze przedmuchaj . Zaczynam od zwykłego chinola . Pamietaj o dolocie powietrza po skreceniu . Nastepna sprawa to zawory . Ja ustawiam już na rekę . Dysza powietrza musi byc dobrze zgrana z dawka paliwa . Nie wiem też jak masz rozwiązanie z paliwem ale tez jest to ważne . Omiń ten kranik czy jak to zwał podciśnieniowy bo lubi mieszać . Jak Ci już pojedzie realne 50 - 60 to wtedy już możesz modyfikować . Tylko nie wiem co wymagasz . Bo tak naprawdę wszytko ma znaczenie . Mówię teraz o chinolach czy to f 16 czy Kingway to jeden ciul . Jesli sie mylę to sorry ale ja od tego zaczynam . Dobrze wyregulowany np chinol co ostatnio robiłem jedzie normalnie realne 55 max . Górka ( ponad 100km z synem ) 20-30 % około 30 . Jesli sie mylę sorry ale u mnie tak to wyglada . Inna sprawa robiłem zwykła starą ose ze śmietnika albo Piagioo . Inna bajka ,. Niby tez te 50 cm ale górki bez problemu 50 realne . Nie było szału na prostej ale tez pod 65-70 .
A robiąc chinola staraj się unikać reinza i silikonu bo jak nawalisz na pałę tu już nie będzie to . Używaj oryginalnych podkładek . Koszty sa małe . Też jest ważna przepustowość tłumika mimo to ze jet to tylko 50 . Skorzystaj z klucza dynometrycznego jak masz mozliwość . Lepiej lekko nie dokręcić niz przekręciś bo bedą jaja i robota pójdzie cała w pizdu . Olej też istotny . Ja daję zwykły ale z kosiarki 4t gdzie lepkość odpowiada ( nie jest konieczne jakieś markowe )Nigdy nie próbuj polepszać dodająć więcej oleju niż zalecane . Polecem filmiki stelwiaka na yt.https://www.youtube.com/watch?v=K1P6e9g2m24
Tak jak kolega wyżej-porządnie bym rozebrał wyczyścił, a następnie regulował dyszą główną.Posprawdzaj dokładnie czy nie masz jakichś nieszczelności np. przy króćcu albo jakiś wężyk od podciśnienia itp.
Tak, tak… Zbynek na pewno czeka 3 lata na odpowiedź…
@ Artur Sarzyński, @ Kiler gratuluję zaangażowania.
Cholera, nawet nie zauważyłem