tłumik

Mam kingwaya 4T i jako serie dostałem zawijany tłumik. Niestety jest on nieszczelny. Czy to każdy jest taki czy z moim jest coś nie taką

heross napisał:

Mam kingwaya 4T i jako serie dostałem zawijany tłumik. Niestety jest on nieszczelny. Czy to każdy jest taki czy z moim jest coś nie taką



Każdy tłumik powinien być idealnie szczelny. W którym miejscu jest nieszczelny? Może brak podkładek uszczelniających?

dokładnie niewiem w którym miejscu jest nieszczelny. Gdy go zatkam ręką to powinien zgasnąc a on dalej normalnie chodzi…

obejrzyj dokładnie. To ma konsekwencje zazwyczaj w niższej mocy sprzętu. Chociaż nie mam pojęcia czy spadek mocy w kingwayu jest w ogóle odczuwalny …

a o sposobach “domowego uszczelniania” poszukaj na googlu. Albo jedź do fachmana :stuck_out_tongue:

ok mam jeszcze jedno pytanie. Tłumik strasznie pluje olejem, a oleju coraz mniej ;/ co mogę zrobić?

Jeśli ubywa to na moje oko wypchnięty simmering (uszczelka). ale tu Ci nie wytłumacze pytaj chłopaków. :smiley:

ok dzięki. Jak ktoś jeszcze może pomóc to piszcie ;p a ja się jutro kumpli popytam jeszcze ;] jestem zielony bo dopiero zaczynam z motoryzacją :wink:

przestań, a myślisz ze ja jestem oblatanaż a w życiu. xD ale popytaj bo to nierzadkie zwłaszcza w starszych moto typu Jawa.

Jeżeli 4T i pluje olejem z wydechu, to znaczy, że silnika już tam nie ma :573:

Poszły pierścienie na tłoku, silnik stał się nieszczelny i wypluwa cały olej. A jak wypluje go wystarczająco dużo, to nie będzie miał smarowania i zatrze się. Najlepiej nie jeździj nim teraz i rozbierz silnik. Jeżeli tłok i cylinder będą w dobrym stanie, to wystarczy zmienić pierścienie. Jeżeli tłok i cylinder będą przytarte, to wszystko leci do wymiany :-? Do chińczyka możesz z łatwością kupić części i nie będą to wyskie koszty :wink:

już się dowiedziałem że najprawdopodobniej cylinder do wymiany bo simmery to tylko jak się kopci a oleju nie ubywa. Przez weekend go rozbiore i napisze wam co i jak ;p

heross napisał:

bo simmery to tylko jak się kopci a oleju nie ubywa.



jak kopci to znaczy ze pali olej , a jak palii olej to musi go ubywac

zatkaj wydech i posłuchaj w miejscu rozszczelnienia powinno byc słychac syczenie poztym będziesz widział gdzie leci dym , i pamiętaj ze skuter nie zgaśnie ci tak szybko jak go zatkasz

nazwa tematu też specjalnie nic nie mówi ....