testował ktoś ten tłumik w skuterze 2t http://img12.allegroimg.pl/photos/oryginal/25/88/33/80/2588338079
Wiem ze to nie jest dobry tłumik ale mi wystrczy cena ok. 200zl
Powinien dac jedynie do przyśpieszenia i nic więcej może v-max o 1km/h
tez sie zastanawialem nad nim na allegro za 140 zl jest
to jest taki tłumik jak w zico simpli ,więc wygląda sportowo...i to wszystko, czasem mnie to ciekawi, bo drogie,markowe tłumiki wyglądają podobnie i znacznie poprawiają osiągi, a te chińskie to w ogóle, nie wiem czy tu chodzi o materiały,czy co.
W stricte sportowym tłumiku (Stage 6 Pro Replica)tak naprawdę przez środek przechodzi rurka z nawierconymi dziurkami owinieta specjalną watą która ma za zadanie sprawić aby nasz skuter nie był zbyt głośny.Czysto teoretycznie to przelot spalin nie jest niczym chamowany i dlatego na tych tłumikach są lepsze osiągi.Nie wiem jakim cudem wata sprawia że tłumik jest cichszy o wiele niż tłumik bez waty.To chyba polaga na tym że wtedy nie wytwarza się rezonans i nie ma takiego specyficznego rurowego dzwięku :).W przyszłym tygodniu będę wymieniał watę w swoim tłumiku,zrobię kilka fotek dla zainteresowanych jak to w środku wygląda :).
Możesz wstawić tu te foty jak to zrobisz
"Czysto teoretycznie to przelot spalin nie jest niczym chamowany i dlatego na tych tłumikach są lepsze osiągi"- to co bez tłumika byłoby najlepiej?zawsze myślałem,że tłumik 2T ma specjalną konstrukcję która wytwarza ciśnienie w tłumiku,ale pewny nie jestem, za to 4T może jeździć z tłumikiem albo bez,bo nie pełni tak ważnej funkcji.
Tłumik jak tłumik, chiński bo chiński, od serii może coś lepszy będzie, ale nie dużo.
Kolega ma taki tłumik orginalnie w Keewayu RY6. Musze powiedzieć że do 40 km/h ma tryb skradania, tj. jest praktycznie niesłyszalny chyba ze stoi się 5 metrów od niego. Dochodzi z niego tylko ciche popiardywanie. Takie ciap ciap ciap. Nie wiem jak to jest bo gość w gimbazie ma RY7 z takim samym tłumikiem i jest głośny ja syrena strażacka.
Lukario napisał:
"Czysto teoretycznie to przelot spalin nie jest niczym chamowany i dlatego na tych tłumikach są lepsze osiągi"- to co bez tłumika byłoby najlepiej?zawsze myślałem,że tłumik 2T ma specjalną konstrukcję która wytwarza ciśnienie w tłumiku,ale pewny nie jestem, za to 4T może jeździć z tłumikiem albo bez,bo nie pełni tak ważnej funkcji.
"czary" ze sportowym tłumikiem polegają na komorze rozprężnej.To zwężenie które wchodzi bezpośrednio do tłumika powoduje odpowiednie ciśnienie.Tłumik natomiast jest prosty jak budowa cepa,w środku jest rurka z dziurkami owinieta watą.Wata poza tym że sprawia że wydech jest cichszy nic nie daje,skuter z tłumikiem z watą ma te same osiągi co z tłumikiem bez waty - sprawdzałem.Nie jestem jakimś maniakiem,ale kiedyś gdy miałem motocykl Jawa 250 jeżdziłem tak dla jaj bez tłumików,motocykl jeżdził normalnie,nie zauważyłem jakiś różnic pomiędzy jazdą z tłumikami i bez - poza duzym hałasem oczywiście.Zauważyłem że dużo ludzi tutaj ma tendencje do przesadzania w różnych tematach.
Czyli podsumując da coś ten tłumik czy nie?
Poza nieco innym dźwiękiem - nie sądzę. Ewentualnie będzie troche lepiej się zbierał.
Wymiana kolanka na odblokowane razem z tym tłumikiem podniesie coś?
Silnik 4T najlepsze osiągi będzie miał bez tłumika. Ten wydech raczej nic Ci nie da. W silnikach 2T tłumik jest bardzo istotny ponieważ spaliny z cylindra wlatują do komory sprężeniowej tam następuje magia z ciśnieniem, które ma wpływa na ''przepłukiwaniem'' cylindra itd..W 2T wydech ma duże znaczenie na osiągi i jazda bez tłumika kończy się zatarciem cylindra. W 4T wydech nie jest tak istotny poza dźwiękiem i może ew. zmulić skuter.
W 2T fajnie to pokazuje ta animacja:
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Arbeitsweise_Zweitakt.gif&filetimestamp=20110409215252