Tłumik z dyfuzorem i przelotowy w silniku 4t

Jak to jest ze stosowaniem tłumików z dyfuzorem do 4t ? bo gdzieś natknąłem się jak ktoś pisał, że owe tłumiki maja specjalną budowę i są lepsze od seryjnych.A jak z tymi przelotowymi bo znowu czytałem jakieś pogłoski, że wypala zawór wydechowy i żeby jeździć to musi być przynajmniej kawałek kolanka.Jak z tym jest naprawdę i na jakim wydechu uzyska się najwięcej mocy ?

najwięcej mocy uzyska sie na dopasowanym wydechu. te z dyfuzorem w 4T wielkiego sensu nie mają bo tam nie ma dopalania w wydechu.

Na dopasowanym-masz na myśli przelotowym ? ile by mogła dać taka zmiana z serii na przelot ?

na dopasowanym to znaczy że na dopasowanym. nie za małym i nie za luźnym. jedno dusi drugie szkodzi i jest marnie z regulacją.
przelot to zły pomysł bo to nie wyścigówka i mocy ci nie da. W 4T wydech ma bardzo małe znaczenie - głownie ma nie dusić.

A jeśli ma większy otwór przy głowicy np. taki https://allegro.pl/oferta/tlumik-tuningowy-przelotowy-skuter-4t-gy6-kolanko-7850296976 to musi coś dać

a co najpszykłat?

hehe :smiley: no te horspałery jeśli seria miała mniejszy otwór a ten ma większy.

ta, na pewno.

To chociaż dźwięk jakoś zmienić skoro mówisz, że nic nie da.Niektórzy wiercili dziury w wydechu dobry jest ten patent ?

na dziurawy wydech jest niezastąpiony