Czołem
Chcę spytać się czy ktoś miał przypadek, że zatkał się mu katalizator w tłumiku. Tak, że prędkość i przyspieszenie spadło. Podobno jest to rzadki efekt ale czasami tak bywa. Tak mi powiedzieli w serwisie.
Mogę przypuszczać, że to od paliwa.
Czy bawić się w takim przypadku w wymianę na oryginalny tłumik czy już lepiej wstawić sportowy ?
Co mi poradzicie ?
Witamy ponownie Groda :)
To normalna rzecz, że tłumik w Vitalce się zapycha. To od tego, że 2T spala olej i nagar osadza się w przegrodach tłumika. Nowy oryginalny tłumik kosztuje jakieś 700 zł (z tego co pamiętam), więc lepiej kupić jakiś tańszy, ala sportowy. Pozdrawiam.
Polecam Ci taki tłumik: http://allegro.pl/tlumik-sportowy-tecnigas-mat-kymco-super9-vivality-i1684117139.html
Madi, Jezus Maria i pół Józefa nie strasz! Mam nadzieję, że mi się nie zapcha, bo koszmarnie brzydkie są te sportowe puzony :D Jak to normalne, że tłumik się zapycha? Przecież tłumik nie jest przeznaczony do zapychania :)
Możesz go wypalić w ognisku porządnym i wtedy na nowo malować albo wlać nitro do środka zatkać korkami z obu stron i po 24h wylać.
Jak nie pasi sportowy Snake to http://allegro.pl/wydech-tecnigas-silent-pro-kymco-sym-i1652164815.html
Zatkał się katalizator. Nie straszę :)Musze zbadać temat wyglądu katalizatora. Co tam się mogło zatkać.
Nigdzie w necie nie mogę znaleźć oryginalnego, co za paranoja. A ten hiszpański to już mała różnica cenowa od tecnigasa. Więc wychodzi, że już lepiej mały tuning zrobić.
br3w...a sam tak robiłeś z tym nitro ?
Słyszałem też że ludzie zatykają szczelnie jedną stronę tłumika i do środka wlewają wrzącą wodę i wsypują Kreta ( taki środek do przeczyszczania rur) i po dobie wylewają. Nie wiem na ile to skutkuje bo nie robiłem nic takiego ale już pare razy o tym słyszałem.
Wszelkie sposoby dobre, żeby zaoszczędzić :) Muszę pomyśleć.
A może ktoś z Was ma na sprzedaż oryginalny wydech ? Ci, którzy założyli sportowe mają gdzieś w piwnicy stary :)
A nie lepiej wyczyścić Twój niż kupować używany i zapewne też już w jakimś stopniu przytkany ? Na Twoim miejscu spróbował bym wyczyścić ten który masz.
Whistler niestety taka prawda... Groda popytaj w serwisach, w których tuningują skutery. Czasem można tam znaleść oryginalny tłumik z małymi przebiegami (np. u mnie był za 150 z przebiegiem 1000 km). Można też go rozciąć i wywalić zapchany katalizator, jednak do tego potrzebna jest dobra spawarka (a najlepiej migomat).
Eee Groda sprzedaje Vitalkę i pojedzie na Nordkapp motocyklem, to już nie to samo ;)
madi.........Jeszcze nie sprzedałem :) Dzisiaj nawet się zastanawiałem czy to zrobić :) Jednak jazda takim małym bzykiem ma swój urok.
Tłumika jeszcze nie załatwiłem.
Jak ktoś ma na sprzedaż to się pisze.
Dzięki za rady. Nie będę czyścił ani wycinał tłumika. Bez sensu. Nie mam sprzętu a nikt tego za darmo nie zrobi.
A powiedzcie czy tłumik od S9 pasowałby ?
http://allegro.pl/tecnigas-trek-kymco-super-9-vitality-power-is-back-i1694205705.html
Będzie pasować:
- Kymco Bet & Win 50
- Kymco Cobra 50
- Kymco Dink 50
- Kymco Grand Dink 50
- Kymco Heroism 50
- Kymco Like 50 2T
- Kymco People 50
- Kymco People S 50 2T
- Kymco Snipper
- Kymco Spacer
- Kymco Super 8 2T
- Kymco Super 9
- Kymco Top Boy 50
- Kymco Vitality 2T
- Kymco Yager 50
- Kymco Yup
- SYM Jet 50
- SYM Jungle
- SYM Mask
- SYM Orbit 50
- SYM Red Devil
- SYM RS 50
- SYM Shark 50
- SYM Super Fancy
Ten tłumik to oczywiście przykład ale każdy raczej ma takie same mocowania a kolanko raczej takie same.
lop16.........ale ja pytam o oryginalny tłumik. Bo na aukcji jest taki:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1682124769
w s9 jest taki sam tłumik jak w vitalce.
Weź szlifierkę kątową, rozbebesz go na spawach, wytnij "katalizator", zanieś do spawania MAG-iem i po sprawie.
No i wyjdzie o wiele taniej niż kupno nowego tłumika :)
Kurde ! Już ten link nieaktualny. Sprzedał go :(
Jak taki pasuje to raczej oryginalny tym bardziej :)