Witam,
Mój kumpel posiada TGB 101s… Założył w nim wydech next-r i teraz mu śmiaga 70km/h… Gdy mu założyliśmy Wario Polini SP od mojej katany to wzrosło tylko przyśpieszenie a v-max się nie zmieńił… i mam pyatnie co zrobić by się bujnął do tych 80?? czy ma jeszcze jakieś blokady?? na wariu nie ma i wydech wymieniony…
Zmień rolki/sprężynki … oczywiście licz się z tym że przy wymianie tego spadnie przyspieszenie …
TO jest silnik Morini, więc może jest blokowany na przełożeniach jak Katanaż
rolki byly różne… i v-max zostawal ez zmian… tylko przyspieszenie się zienialo…
Sprawa wygląda tak. TGB miały przełożenia na przyśpieszenie i na prędkość. Ja również mam przełożenia na przyśpieszenie i tłumik tecnigas next-r. Osiągam teraz 70 km/h. Zaś kolega ma TGB trytona z przełożeniami na prędkość i osiąga 87/km/h po odblokowaniu bez tuning.
Przełożenia na przyśpieszenie mają na:
-wałku głównym 12 zębów
-kole zębatym wałka zdawczego 41 zębów
-kole zębatym pośrednim 49 i 11 zębów
zaś przełożenia na szybkość
-wałku głównym 15 zębów
-kole zębatym wałka zdawczego 35 zębów
-kole zębatym pośrednim 51 i 10 zębów
Te wszystkie elementy trzeba wymienić. Koszt 320 zł. Oryginalne
Tu masz zdjęcie przełożeń na prędkość http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4dd95190b00f3668.html
A tu masz link jak wygląda całość http://www.mirex.wroc.pl/sklep/index.php?cPath=63_73
Ja również teraz zamówiłem te przełożenia i niebawem poinformuje cie jakie ma osiągi z tłumikiem tecnigas
ktoś kiedyś na forum pisał że jak się da podkładke od waria za wariatorem to miał większe przyspieszenie albo v-max. Już nie pamiętam.
Co ten post wnosi do tematu? Jak nie pamiętasz, to nie pisz.
Jak nie wiesz to nie pisz żeby posty nabija. Możesz jeszcze delikatnie przeciwtalerz z 2mm zeszlifować żeby pasek wyżej wychodził.
Jak nie wiesz to nie pisz żeby posty nabija. Możesz jeszcze delikatnie przeciwtalerz z 2mm zeszlifować żeby pasek wyżej wychodził.
:shock: co ty koles piszeszł? Przeciwtalerza się nie szlifuje :shock: możesz minimalnie jak masz jakieś dołki czy coś, ale to też nie jest za dobre.
Skrócić można tuleję, ale tylko wtedy kiedy pasek nie wchodzi na samą górę waria.
Taką operacje najlepiej robić na tokarce a nie każdy ma takie urządzenie, tokarz dużo nie weźmie a jak ma trochę pojęcia o robocie to zrobi to idealnie. To musi być bardzo równo skrócone więc wystrzegaj się ucinać tego piłką czy boszem.
Skrócić można tulejke wariatora o jakieś 1,5mm i można tez przełożyć podkładke przed zabierak kopniaka.Ale licz się z tym że przyspieszenie spadnie:P
hubi27, bawisz się w archeologaż?
Najwyraźniej tak ZAMYKAM
SiWy