Na wielu forach w tym także i tym panuje mit co do ciężaru rolek w skrócie cięższe większy v-max , lżejsze większe przyspieszenie mniejszy v-max , otóż przynajmniej w moim przypadku jest zupełnie odwrotnie a nawet zupełnie wykluczył bym cięższe rolki.
Wszystkie podane prędkości sa licznikowe , testy na standardowym ale nowym wariatorze takim jak fabryczny z standardowym sprzęgłem i sprężyną centralną.
Rolki 8.7g
- Skuter przyspieszał płynnie ale najwolniej z wszystkich testowanych rolek (podczas ruszania max obroty 7000 na 2 sek potem spadały do 6000) , był najcichszy ponieważ obroty silnika były najmniejsze , prędkość 60km - obroty 5000 , jazda na długiej prostej max 6000obr i ani kszty więcej nawet z lekkiej górki , prędkośc max licznikowe 70-72
Rolki 5.5g oraz 5g - Skuter podczas przyspieszania wkrecał sie do 8000obr , prędkość 60km/h - obroty około 6500 , jazda na prostej 8000obr (nieznaczna róznica miedzy 5.5 a 5g ) predkość max ponad licznik (80km/h na liczniku) z lekko mocniejszym wychyleniem wskazówki podczas rolek 5g
na rolkach 5g było ciut lepsze przyspieszenie i minimalnie prędkość max.
Rolki 4.5g
Duża różnica , podczas jazdy mam wrażenie że jade na wiertarce/szlifierce , predkosc 60km - obroty 7000 , podczas ruszania ponad 9000, jazda na prostej obroty -9000 , predkosć max - sporo poza licznikowe 80km/h
Wrażenia najlepsze przyspieszenie oraz predkość max miały najlżejsze rolki !! , wady: skuter jest głośny mam tłumik przelot, brzmi jak wiertarka stracił brzmienie ala choppera jakie miał na rolkach 8.7g , ogólne złe samopoczucie jazdy na wysokich obrotach nawet 60km/h 7000obr i tak robi go głośnym.
Skuter romet grande 4t 120kg , kierowca 107kg , 90ccm
Pytanie jaka jest optymalna praca silnika GY6 (chodzi o obroty) czy 8000obr to już bardzo dużo? czy silnikm do tych obr był zaprojektowany? , i co z mitem cięższe-lżejsze rolki tak powszechnie powielanym wszędzie gdy w moim przypadku ni jak sie to ma do osiągów skutera.