Witam, czym się różnią te dwa wydechy? Różnica w cenie jest dość duża. Na którym będzie lepszy v-max, przyspieszenie? :p
Tez mialem ten dylemat chcialem cos lepszego kupic ale nie mialem kasy wiec kupilem qtre dzis go zalozylem i tak fajnie to wyglada v-max wiekszy o 15 km/h i przyspieszenie tez. Na 6 rolkach ma mula na stracie od 10 kop i dojdzie do 15 i znowu mul i tak do 75-80 (skuter seria tylko tlumik i przerobki wariatora). na 3 rolkach (tak jezdze juz od jakis 500 km zaczołem na stary tlumiku) mul max do 5 km/h i do 60 5 sekund ;)
a i dodam ze fajny dzwiek (lekko zbasowany) nie chodzi jak kosiarka i nie jest glosny. wrecz ciszszy od starego tlumika
zdjecie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/v/t35/1960967_603211066423762_1892667412_o.jpg?oh=bb136c43b31d089f272c79a4a3112318&oe=5312155F&__gda__=1393703284_3d14bd6fdc308dcc28664ce4f6dec61c
i stary tlumik po 20 minutach: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/t34/1618667_603211456423723_1309837073_n.jpg?oh=5f54020176f59bf7fdddc989e52e410e&oe=5311E3F1&__gda__=1393677694_ad0322c8a8db22b0564278464a5eca5d
A da ktoś opinie tego next-r? :D a, jeszcze jedno. Jakbym wsadził taki wydech do Vitalitki 2T i do tego dał wariator np malossi multivar, musiałbym coś jeszcze wymienić, czy tylko dobrać odpowiednie rolki? :)
Myślę że nie.
masz next-r, daje rade w mocno wysilonym silniku
https://www.facebook.com/photo.php?v=595257433890013&set=vb.526929507389473&type=2&theater
daje rade.
a jakby tak jeszcze moduł odblokowac powyżej 50 to ho ho!co by to było.
A czy zmieniając wydech, i wariator na malossi będę żyłował silnik? :) Chcę trochę tuningu, ale nie chce też za bardzo męczyć silnika :P moduł w Vitalitce jest chyba odblokowany ;p
wszystkie wydechy sportowe są z natury wysokoobrotowe.
I tu się mylisz :p. Tecnigasy są niskoobrotowe :)
może w stosunku do wydechów klasy drag i racing optymalizowanych na 12-16 tyś to tak. Natomiast w stosunku do seryjnych wydalaczy stanowczo są efektywne wyżej.
a odpowiedz mi, bo nie znam sie super na tych tuningach. Jak włoże ten wydech tecnigas i wariator i z pełnej manetki będę rzadko korzystał. Czy zakatuje silnik? Co byłoby zdrowsze? Jechanie 60km/h na seryjnym, czy na sportowym? :)
nie ma znaczenia na jakim wydechu jedziesz tylko ile jedziesz i jak długo oraz jak to jest zestrojone.
ew na tempo rozpędzania ma wpływ bo albo jest dopasowane do charakterystyki cylindra albo nie.
natomiast jeżeli interesują cie prędkości 60 i 60+ to silnik się już musi pokręcić do tego.
tecnigas qtre jest wydechem srednioobrotym i pasuje idealnie pod 50-65cc z 70-80 moga byc problemy. ale jak ktos nie chce spalic wiecej niz 4 litry to bedzie dobry na 50cc z twardszymi sprezynkami sprzegla, lub na 3 rolkach jak kto woli.
No mi zależy i na v-maxie i na dość dobrym przyspieszeniu :) a next-r jest niskoobrotowy? Zamierzam zostać przy 50ccm
wg specyfikacji Tecnigasa Next-r daja rade do 100cc i efektywność ma 9500obr
a według mnie next-r a qtre rozni sie sposobem wykonania i materialmi np qtre moze szybciej rdzewiec ale wystarczy go pomalowac np. farba w sprayu kolor bezbarwny i juz mam wytrzyma 300% wiecej. ja go nie malowalem nie chcialo mi sie i ttak za niecaly rok sprzedaje skuter ;)
Q-tre i next r zardzewiały mi po takim samym czasie. Pierwsze naloty pojawiły się po dwóch - trzech tygodniach. Na next r ma trochę lepsze przyspieszenie.
Next-R jest teoretycznie lepszy.
Tutaj jest fajne porównanie i można sobie porównać efektywny zakres obrotowy.
http://www.tuningmatters.com/reviews/exhausts/scooter-tuning-exhaust-test/
Ale trzeba miec tez na uwadze że w innym silniku bedzie ciut inaczej.
W każdym razie są wydechy efektywne poniżej 8000 obr (nawet przy 7100)- ale NextR do nich nie należy. I sa wydechy dające super rade przy 11-12 tyś obr. i NextR ze zwężką też do nich nie należy.
W każdym razie widać do ile trzeba zakręcić żeby sie nimi nacieszyć