Cześć, zbieram się z zakupem szyby do cyguns x i tu mam w sumie problem. W mojej opinii wysoka szyba mocno szpeci cygnus-a którego jestem szczęśliwym posiadaczem. Stąd mam do Was pytanie czy krótka szyba sięgająca do lusterek da jakiś efekt podbicia wiatru ? Czy będzie to tylko bajer, ta niska całkiem mi się podoba ale nie wiem czy niska będzie miała jakiś wpływ na jazdę czy będzie tylko gadżetem wizualnym ?
W czasie jazdy w miejscu szyby ustaw otwartą dłoń tak jakby stała tam szyba a zobaczysz że już wielkość dłoni daje efekt, że mniej *spycha* Cię z kanapy w czasie jazdy. Samemu nie wiedząc jaka szyba by mi pasowała (wchodziły w rachubę tylko uniwersalne), zrobiłem sobie takie mustro z kartonu, wygiąłem jak szybę i zacząłem się przymierzać i docinać: wysokość, szerokość, jakby miała być umiejscowiona, jak ją zamocować etc. Na końcu zmierzyłem to co mi wyszło i zacząłem szukać w necie czegoś podobnego. No i znalazłem, różnica 1cm w górę :). Tylko że mocowania muszę zrobić samemu bo te z kompletu są do bani i nijak bym jej nie zamocował.
jezu, znowu dwa tematy o tym samym i dyskusja w dwu wątkach
chcesz szybe to miej taką do wysokości oczu. Niższe są fajne ale jak jeździsz po 130km/h bo wtedy i niższa szyba odchyla strugę odpowiednio wysoko. W skuterach z prędkościami 50-100 niska szybka to atrapa. Zdejmie ci troche wiatru z klatki i zepchnie go na twarz. najwyżej wzrośnie hałas w kasku. natomiast jeżeli ma być realną osłoną to tak do wysokości oczu conajmniej. Ja zamieniłem taką:
na taką
i dopiero zaczęło to mieć sens. Za 2 cm wyższą i 2cm szerszą na klamkach też bym sie nie obraził.
Krótka daje tyle, że mniej wieje w klatę (miałem taką założoną do nakeda): https://www.puig.pl/owiewki_uniwersalne/male-naked/owiewka_uniwersalna_puig_naked_czarna-p3268.html http://www.jednoslad.pl/content/IMG_20151020_0826541.jpg Zmieniłem na średnią, żeby mi nie urywało głowy: https://www.mpartz.nl/images/images_big/highwayshield-ro.jpg http://www.jednoslad.pl/content/IMG_20151106_0811341.jpg i to działa, ale za to potrafi zacząć hałasować kask - strumień powietrza trafia w nawiewy kasku i jest głośniej, niż bez szyby. Ten sam efekt miałem w skuterze Kymco Agility City po założeniu średniej szyby: https://www.puig.pl/owiewki_do_skuterow/uniwersalne_do_skuterow/skutery_kymco/owiewka_puig_do_kymco_people_/_yup_city_touring-p1882.html Coś za coś, albo wieje, albo gwiżdże w uszach:-) Koledzy posiadający wysokie szyby zgłaszali kłopot z parowaniem szyb kasków (za słaba wentylacja, za mały ruch powietrza). Faktycznie wysoka szyba potrafi popsuć wygląd maszyny... :-))) http://olx.pl/oferta/vespa-125-CID5-IDaS1l1.html#82af4beb6b * Teraz mam fabrycznie montowaną taką: http://www.jednoslad.pl/content/IMG_20160219_0742431.jpg Jest nieco niższa od tej, którą założył Wombat i gwizda w kasku, że hej :-))) Ale w klatę nie wieje i można latać z uchyloną szybą w kasku.
No faktycznie można oszpecić :) co do szyby, to zastanawiam się po waszych wpisach nad krótką, będzie wiało w kask ale może wiosną, latem to dobrze :) lepsze chłodzenie hahah. Jesienią to jak mi z klatki zdejmie to już będzie ok, kask mam integralny więc dam radę ...
Szyba to bardzo ciekawy temat, ja powiem tak, szyba to najlepsze rozwiązanie, jakie użyłem w swoim kymco, jest rewelacyjna, bardzo dobrze dopasowana idealnie chroni przed zimnem, nie wyobrażam sobie jazdy bez szyby i to dużej szyby no może faktycznie niektóre trochę mogą szpecić ale i tak zalet jest więcej niż to szpecenie. Ja wybrałem dużą szybe, zobaczymy jak będzie latem, ale terez mogę powiedzieć, że jest super.
http://files.bs-motoparts.eu/images/puig/rollerscheiben/1935h-1.jpg padło na taką :) ładnie wygląda i może w mieście mi starczy.
Bardzo ładna i fajna szyba, jeśli kupisz tej marki to nie będzieszmiał problemu z montażem tego sprzętu, montuje się łatwo i przyjemnie, a i dotakowo ta szyba z tego co widze to chroni też trochę ręce a to kolejna zaleta.
No to jest średnia puig, którą ci pokazywałem w tym linku: https://www.puig.pl/owiewki_do_skuterow/uniwersalne_do_skuterow/skutery_kymco/owiewka_puig_do_kymco_people_/_yup_city_touring-p1882.html Ładnie chroni, tylko w kasku zrobiło się głośniej.
kask mam integralny :) tak mi zalecano więc chyba głośności bardzo się nie obawiam, ale może dzięki temu w lato będzie chłodniej. Jestem świeży w temacie moja doświadczenie to 3 miesiące jazdy i 1800 km. Dla mnieproblemem w chłodne dni było zbieranie na klatkę, Mam cygnus x a ja sam 188 wzrostu więc trochę siedze na tylnym siedzeniu i pozycje mam dziwną, ale lubie ten skuterek. Myslę że moze na następny sezona przesiąde sie na nmax-a. Jeszcze jedna sprawa, wszyscy mówia mi że kask, rękawice, kórtka .. tutaj ok, nawet w kamizelce odblaskowej śmigam po wawie. Ale problem mam ze spodniami, czy spodnie są ąz tak ważne :) ?
Tylko jak się wywalisz. Ładujesz kolanami w glebę i szorujesz (ślizg) bokiem po asfalcie. Stąd ochraniacz w spodniach na kolana i na miednicę + domieszka teflonu do jeansów, żeby się to nie topiło na twojej skórze. Nie miałem jeszcze nieprzyjemności przetestować, ale w śliskie dni zakładam motojeansy. Musi być bardzo gorąco, żebym zaryzykował i wyjechał w cieńszych spodniach (bez ochraniaczy).
Podzielę się swoimi doświadczeniami z szybą. Mam Peugeot City Star i fabryczną "średnio" wysoką szybę. Mam 180 cm wzrostu a górna linia tej szyby jest na wysokości mojej szyi lub brody i efekt jazdy z fabryczną szybą jest taki, że powyżej 60 km/h odczuwam dość mocny opór powietrza na kasku i barkach a przy 70-80 km/h skuter wpada w wyczuwalne turbulencje. Chciałem zamontować wyższą szybę ale ta opcjonalna trochę kosztuje, ca 400 zł. Postanowiłem sprawdzić tańszym kosztem jak sprawuje się deflektor - polecam polską firmę. Montuje się go w 2 minuty. Poprawa w ca 75% ! Skuter lepiej przyspiesza, nie wpada w turbulencje przy szybszej jeździe i oprócz tego ( jeździłem do końca grudnia, przeczekałem mrozy i śniegi i jeżdżę już od stycznia ) - mogę jeździć w otwartą lub uchyloną blendą, która paruje mi momentalnie. Jedyny mankament to irytujące drgania tego zestawu. Sama szyba fabryczna u mnie też wpada w rezonans na wolnych obrotach i wertepach - nie wiem jak u innych kolegów. Nie wygląda to szałowo na skuterze ale przynajmniej jest skuteczne - ja jestem zadowolony i szczerze polecam.
Izydort - dzięki! Sam się zastanawiam nad deflektorem. Tylko u mnie szyba sama z siebie już nieźle drga, więc trochę się obawiam, że to zacznie po prostu żyć swoim życiem :-) * A! Jedna ważna uwaga do naszych opisów. I ja i Wombat mamy 170 w kapeluszu, więc dla mnie średnia szyba i dla kolegi 190, to dwie zupełnie inne bajki, tylko cena identyczna :-)
Marcin spodnie są zaxxxxście ważne sam ostatnio po spotkaniu z busem cukierni się o tym dowiedziałem sunąc kawałek po asfalcie jeans zrobił się biały a kolano pościerane
skoro zawadzisz szybą to zawadzisz i rączka (a lusterkiem najpierw).
Obie sie nadają i to tylko kwestia własnych preferencji. Im wieksza szyba tym lepiej osłania. Tutaj raczej wysokość robi - co ma i plusy i minusy.
Jest szkoła że szyba a sięgać do brody bo struga i tak odchyli wszystko ponad głowe ale to dopiero przy dużych prędkościach a one 125 raczej nie grożą wiec raczej w czasie deszczu ze szczytu szyby będzie się odrywała woda i lądowała ci wprost na twarzy/szybce kasku.
Przy szybie do czubka głowy tego nie ma ale za to jak jest drobny i osiadający (taka mżawka unosząca się w powietrzu) deszcz i ci na tej szybie osiądzie to przesłania to widok kompletnie a z racji jej wysokości ponad nią nie popatrzysz. To mocno utrudnia zobaczenie czegokolwiek. Ale ja i tak wybrałem ta druga opcje.