chciałbym dokupić szybę do KAC125 (rocznik 2014). Z tego co się rozeznałem pasują modele firmy Kappa - 440A i 441A, różniące się wysokością – 660 mm i 720 mm. Czy przy wzroście 182 cm będzie to istotna różnica? Niestety w Warszawie nie znalazłem sklepu, w którym można by to sprawdzić, szyby są tylko na zamówienie. Jeśli ktoś używa takich to będę wdzięczny za uwagi, porady, opinie.
Niestety, używałem Puig w średniej wysokości (są trzy rodzaje). Można je było przymierzyć w MotorLandzie na Wale, a cena wcale nie była wyższa, niż w necie. No i były :-) Była taka jak na zdjęciu: http://img37.otomoto.pl/images_otomotopl/822940481_3_1080x720_kymco-agility-city-125-okazja-motocykle.jpg Na mój wzrost (170cm) było na tyle OK, że przestało wiać w klatę, za to zaczął mi hałasować kask. Wyższej się bałem, że zrobię sobie na kierownicy żagiel, ale obecna na tym forum koleżanka Karolina Zet założyła tą największą z Puig i była zadowolona: http://www.skuterowo.com/content/355.jpg ale również wzrostu jest średniego.
U siebie w super 8 mam puig medium taka jaką Arasz wstawił i przy moim 176cm myślę nad kaskiem zamkniętym ponieważ wieje prosto w twarz przy twoim wzroście szyja i głowa będą miały huragan :D
Krupek dziadu, gdzie Ty się podziewasz?! Już zupełnie nas olałeś... Mam nadzieję, że już zbudowałeś swoją własną lakiernię, bo jak nie, to ci maskę oklepiemy przy najbliższej okazji :-) Jak tam w robocie? Nowej, oczywiście...? Żyjesz, pracujesz, jest OK?
Ja kupiłem tę mniejszą wersję. Mam 185 cm i powiem tak, że było nie bardzo. Jak jechałem wyprostowany linia oczu była tuż powyżej szyby - duże zawirowania. Jak jechałem lekko przygarbiony to patrzyłem przez szybę, ale zawirowania też były. Robiłem testy, jak obniżałem głowę o około 5 cm była cisza. U mnie sprawa rozwiązała się sama - przerobiłem kanapę i finalnie siedziałem jakieś 2-3 cm wyżej. Wtedy linia oczu znajduje się kilka cm powyżej szyby - znikły zawirowania i jest ok. Jeśli masz 182, możesz mieć podobne problemy do moich. Ja bym brał większą - patrzysz co prawda przez szybę, ale masz gwarancję ciszy.
Ta moja głównie osłaniała klatę. Troszkę osłaniała ręce, ale nie jakoś przesadnie. Przed szybą (wcześniej) miałem założone handbary podobne do tych: http://www.atm-motocykle.pl/pol_pl_Handbary-ACERBIS-Uniko-ATV-czarne-8368_1.jpg One chroniły nieco bardziej, ale i tak, jak zimno, to w łapy zimno. Lepsze rękawice i tyle :-)
A próbował ktoś zakładac podgrzewane manetki, ewentualnie nakładki na manetki? http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1719222216171-OF694-manetka,scr_dItems.html http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3218223315301-OF772-manetka,scr_dItems.html
Kumpel w pracy ma do kymczaka założone podgrzewane manetki, podgrzewane siedzisko, motokocyk i posiada jeszcze nawiew ciepłego na nogi. Dorobił układ sterujący całością i mu się to automatycznie załącza, jak robi się zimno (mierzy temp.). A ja bez ogrzewania i tak latam dłużej i częściej :-)))
Zulus napisał: A ja bez ogrzewania i tak latam dłużej i częściej :-)))
Ale potem chodzę krócej i bardziej przy tym jęcze... :) Dziś wyjechałem rano i już po 2km wiedziałem że nie trafiłem z jesiennymi rękawiczkami. Paluśki zesztywnieli i odpadli..
Wczoraj założyłem wreszcie szybę(Kappa), dziś testowałem. Jako, że mam porównanie do kac-a, to moja ocena jest raczej w miarę obiektywna. Jednym słowem rewelacja. Cisza, spokój, nie wieje, jazda z otwartą szybką przy 10 st bez problemu. Przy moim wzroście (185) sylwetka jest całkowicie chroniona. Patrzy się przez szybę i jest spory jeszcze zapas w górę dla wyższych kierowców. Oprócz tego jest co najmniej estetyczna(według mnie nawet ładna), nie powoduje powstawania turbulencji, podciśnienie mniejsze jak w kac-u. Ochrona rąk bardzo dobra, lepsza niż w kac-u. Mocowanie przemyślane i solidne, cena rozsądna. Z prędkością dziś nie szalałem, ale lekko powyżej 120 km/h jest dalej cisza. Jak zrobię fotki to wrzucę na motostat. Niestety jazda z szybą na tyle dobrze izoluje od wiatru i "środowiska zewnętrznego", że najzwyczajniej w świecie jeździ się szybciej i trzeba uważać - no i wadę znalazłem :)
no i jeszcze jak masz szybe na lini wzroku do przy opadach może mocno stracić pole widzenia. Dlatego na ogoł kombinują niższe szybki + ew. deflektory żeby patrzeć tuż ponad szybą ale z sylwetką załapywać się pod odchyloną przez deflektor struge
Linię wzroku mam dużo niżej jak krawędź szyby. W skuterach typu big wheel to niemal standard. Wiele razy jechałem KAC-em w deszczu jeszcze przed przeróbką kanapy i patrzyłem przez szybę. Ukształtowanie szyby powoduje , że krople szybko uciekają z czoła szyby. Deflektory są fajne, ale zazwyczaj do pewnej prędkości. Znajomy założył deflektor(dedykowany) do fazera i szybko zdejmował. Do 120 km/h rewelacja, a powyżej taki huk, że głowę chciało urwać. Co nie oznacza, że się nie da zrobić dobrego, działającego w całym zakresie prędkości. Wszystko ma wady i zalety. W każdym razie jazda w deszczu przy szybie czołowej i patrzenie przez nią - bez problemów. Są i fotki: http://www.motostat.pl/vehicle-stats/76095 Sorry za OT.