Witam! w praktyce, w teorii jeszcze nie (długa historia) jestem posiadaczem Lifana S-Ray 50cc, jest to dość duży skuter - 105kg, i w oryginale ma 4km (2t chłodzony powietrzem) - co mnie bardzo cieszy :D Dzisiaj jeździłem trochę skuterem i sprawuje się naprawdę ładnie lecz mam kilka pytań do was:
1. Nie byłem świadkiem jak jeździł poprzedni właściciel (skuter ma przejechane 890km i ma nie cały rok) a więc co jeśli nie był odpowiednio docierany?
2. Dzisiaj gdy byłem u mechanika (jestem kompletnie zielony w temacie skuterów - po to tu się zarejestrowałem) powiedział że jest jeszcze trochę oleju do 2t w zbiorniku, a ja od właściciela dostałem małą buteleczkę 100ml ze strzykawką, co jeśli poprzedni właściciel nie dość że był olej w zbiorniku dolewał go jeszcze do baku paliwa? i czy tą resztke (30ml) mogę wlać do zbiornika na olej pomimo że nie wiem jakiej marki był tamten? (oby dwa do 2t)
3. skuter jakoś bardziej zadbany nie jest, czy są sposoby aby za małe pieniądze (chodzi mi głównie o jego silnik) dopieścić go? nie chodzi mi o wymienianie części lecz o sposób jazdy, oleje, paliwo itp itd..
Proszę odpowiedzcie na każde moje pytanie, jestem zielony w tym temacie, z góry dziękuję.
Jak był dobrze docierany 2t to powinien mieć troche dolanego oleju do zbiorniku z paliwem ale nie np. 100ml-4l tylko jak masz zbiornik 4l-to nakrętke oleju wlewasz.
Kup olej do 2t średniej klasy bo to nic nieda że kupisz 1l za 50zł dużo osób kupuje orlenowski za 17zł i jeźdzą, ja kupuje teraz za 25zł mobila też dobry olej a on tak tak będzie spalony.
Jak kupiłeś skuter wymień świece,filtry, i daj do mechanika zeby wyregulował gaźnik (jak długo stał ponad 4 miesiące to jeszcze zawory do regulacji) i jak to będziesz miał zrobione to powinneś długo jeździć i co miesiąc wlewaj 98paliwo,