Witam! w praktyce, w teorii jeszcze nie (długa historia) jestem posiadaczem Lifana S-Ray 50cc, jest to dość duży skuter - 105kg, i w oryginale ma 4km (2t chłodzony powietrzem) - co mnie bardzo cieszy :D Dzisiaj jeździłem trochę skuterem i sprawuje się naprawdę ładnie lecz mam kilka pytań do was:
1. Nie byłem świadkiem jak jeździł poprzedni właściciel (skuter ma przejechane 890km i ma nie cały rok) a więc co jeśli nie był odpowiednio docierany?
2. Dzisiaj gdy byłem u mechanika (jestem kompletnie zielony w temacie skuterów - po to tu się zarejestrowałem) powiedział że jest jeszcze trochę oleju do 2t w zbiorniku, a ja od właściciela dostałem małą buteleczkę 100ml ze strzykawką, co jeśli poprzedni właściciel nie dość że był olej w zbiorniku dolewał go jeszcze do baku paliwa? i czy tą resztke (30ml) mogę wlać do zbiornika na olej pomimo że nie wiem jakiej marki był tamten? (oby dwa do 2t)
3. skuter jakoś bardziej zadbany nie jest, czy są sposoby aby za małe pieniądze (chodzi mi głównie o jego silnik) dopieścić go? nie chodzi mi o wymienianie części lecz o sposób jazdy, oleje, paliwo itp itd..
Proszę odpowiedzcie na każde moje pytanie, jestem zielony w tym temacie, z góry dziękuję.
Jak był dobrze docierany 2t to powinien mieć troche dolanego oleju do zbiorniku z paliwem ale nie np. 100ml-4l tylko jak masz zbiornik 4l-to nakrętke oleju wlewasz.
Kup olej do 2t średniej klasy bo to nic nieda że kupisz 1l za 50zł dużo osób kupuje orlenowski za 17zł i jeźdzą, ja kupuje teraz za 25zł mobila też dobry olej a on tak tak będzie spalony.
Jak kupiłeś skuter wymień świece,filtry, i daj do mechanika zeby wyregulował gaźnik (jak długo stał ponad 4 miesiące to jeszcze zawory do regulacji) i jak to będziesz miał zrobione to powinneś długo jeździć i co miesiąc wlewaj 98paliwo,
Dzisiaj go oddałem do mechanika tzn.. już oderbałem, skuter stał całą zimę od listopada do teraz nie ruszany, zafundowałem mu nowy akumulator i pytałem się mechanika czy coś jeszcze jest do zrobienia czy jest ok on powiedział że "przecież ma przejechane 800 raczej tak" więc co dalej zrobić?
Tam było wlane 20ml na 1L. przynajmniej tak pisze na opakowaniu i tak podejrzewam.
Co może być jeśli skuter nie był odpowiednio docierany? (ponawiam pytanie.)
nie jeździ głądko, szybko się przegrzewa, istotne że więcej pali (chociaż mój był odpo. docirany i palił 8l :D teraz 4l) mniej km zrobisz i będziesz musiał remont zrobić ale narazie się nieprzejmój to wystąpi gdzieś w okolicach 3-7 tys km . a jak dobrze dot. to nawet do 30.000km pociągnie
A mechanika zmień bo jak mówi co dalej zrobić to nie ma wogule pojęcia o uruchamianiu silnika po długim postoju zrób tak powymieniaj olej, świece, filtr powietrza, paliwa , oleju(o ile go ma) sam dasz rade to zrobić a zapłacisz za filtr pow 10zł , paliwa 6zł oleju 6zł olej w ok.25zł
czyli wydać ogółem na skuter 50zł i będzie git powiadasz? a da sie jakoś sprawdzić jak był docierany? tzn nie był tyrany ale nie było jeżdżone np przez pierwsze 200km- 40km/h itp itd.. kminisz?
tak bo zawsze przy zakupie te rzeczy się wymienia a ty masz prawie nowy więc po zakupie na drugi dzień to bym wymienił, jak przejedziesz 1200km to możesz sprawdzić manometrem jaką masz kompresje bo tylko tak możesz sprawdzić czy dobrze czy nie dotarty
To dziękuję za pomoc kolego, jak tu są jakieś "piwa" pochwały czy coś to bym chętnie dał ale nie umiem :D Lewa :D