Świeże moto - co sprawdzić, wymienić itp.

Witam nie dawno kupiłem APRILIE LEONARDO250 i mam co do niej pytanie?
1. Dlaczego jak odpale maszyne i chodzi to strzela mi z tłumika, ale nie głosno tylko tak pufra co jakis raz dziwnie. Może mi pomożecie:)
2. Poradzcie jakieś dobre sklepy z częściami do skuterków takich jak mój.
3. I ostatnia wielka prozba co mogę w nim sprawdzić zeby wiedziec czy wszystko jest okey :slight_smile: Zeby mi gdzieś nie padł za pare dni.

Wielkie dzieki za pomoc. Pozdrawiam

Strzeela bo nie wyregulowany jest - zła proporcja olej/paliwo w silniku. Jedz do serwisu i zrób przegląd to Ci wyregulują wszystko. to opd 1 i 3
a co do 2 Too skuterdoktor.pl mieloch :slight_smile:

wino chyba pijany jest :smiley:

strzela bo jest źle wyregulowany gaźnik czylio mieszanka poiwetrze/paliwo.

zeby wiedziec czy wszystko jest ok trzeba sprawdźic:
-gaznik
-zawory
-pasek
-rolki
-swiatla :smiley:
-klocki hamulcowe

zeby wiedziec ze wszystko na pewno będzie ok trzeba wymienic:
-olej w silniku
-olej w przekładni
-plyn hamulcowy
-plyn chlodniczy
-swiece


to tyle :smiley:

oczywiscie wszytskie na raz nie musisz robic bo to spory wydatek, ale obowiazkowo zmień olej w silniku bo to 4T i olej trzeba zmieniac co 6-8 tys km :slight_smile:

dodam jeszcze że później warto by było może łożyska powymieniać i będzie latać długo i szczęśliwie.

Szympa, wiesz ile to pierdolenia w 4T a poza tym to nie kręci takich obrotów żeby miało niszczyć łożyska jak w 2t

jakby był podany przebieg to by było łatwiej ocenić sytuację, poza tym zanim to wszystko porobi to później już łożyska można wymienić.

Te, “mechanik”, ty wpierw własny skuter do kupy złóż, a dopiero potem się za doradztwo bierz :stuck_out_tongue:

Dywer, mogę dużo nawet wiedzieć ale nie mam czasu i czasami części żeby poskładać ale wszystko idzie w dobrym kierunku

Szympa cihco siędź :stuck_out_tongue: Ciekawe po co ma łożyska wymieniać skoro to nie dość, że 4T to jeszcze 250. Tam się takie rzeczy nie zużywają jak w 50 ccm :lol:
Poza tym nie chce strzelać, bo nie wiem, ale możliwe że ten silnik jest juz na panewkach wiec zadnych lozysk tam nie ma :smiley: No chyba ze w kolach :smiley:

Porobilem kilka zeczy którek mi doradzil kruczek. Dodam do tego jeszcze ze spadl mi v/max lecial 115 zablokowany potem 110, a teraz 105 km/h przyspieszenie jest ok. Od czego to???
Jutro jade, czyli dzis wymieniłeś swiece i olej w przekładni. Moze ktos wie jaki olej tam lac ? Czekam na szybka odpowiec.

To może powiedz co robiłeś, to może znajdziemy przyczynę mniejszego v-maxu.

Olej do przekłądni to najlepiej motul w takiej tubce, nie pamiętam nazwy, niech ktoś podrzuci :smiley:

w ogóle jak tak to czytam wszystko i nawet , wczęsniej miałem o tym napisać ale se odpuściłem , jakim prawem , ten temat ma prawo bycia , chciałem go dać do kosza ale skoro kruczek juz w nim napisał…

KruczeK, sam mówiłeś tematy typu , mam pytanie , pomocy itp , bez czytania pierwszego posta lecą w kosz

to jest fakt…
poprawiam nazwe tematu a leonardos czytaj regulamin !

KruczeK napisał:

Poza tym nie chce strzelać, bo nie wiem, ale możliwe że ten silnik jest juz na panewkach wiec zadnych lozysk tam nie ma :D


hee? To na panewkach nie ma łozysk? co tam metal o metal trze? igiełkowego tam nawet nie maż;p
A wał na czym siedzi w karterach? tak jak w skuterze wał siedzi na 2 łożyskach po obu stronach, to tam coś nie ma tych łożysk?;p To na czym siędziż xD mechanikiem nie jestem więc chce się dowiedzieć ;p

spróbuje coś objaśnić jak mnie tata uczył :mrgreen:
więc, te duże motory nie są na łożyskach bo jak byś nabił łożysko na wał [w moto np. 4 cylindrowym] więc panewka to takie “łożysko” składane z dwóch połówek
no i jeszcze coś z wiki :wink:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Panewka_(technika)

jeszcze ci cos takie mafioz dorzuce:

http://autoswiatlo.motogrono.pl/2009/05/16/korbowod-zasada-dzialania/

wal opiera się a karterach na takich samych panewkach jak korbowod na wale :slight_smile:
lozyska nie byly by w stanie przeniesc takich mocy i obciazen jakie sa w autach i duzych moto :slight_smile:
poza tym w 4t jest latwo zapewnic smarowanie panewkom w 2T nie ma jak za bardzo dlatego kazde 2T jest na lozyskach