Muszę zmienić świece. W instrukcji mam C7HS(NGK) lub A7RT, teraz ktoś mi polecił, żeby zastąpić to jakąś irydową świecą. Czy to faktycznie coś polepszy? No i nie wiem gdzie szukać odpowiedników irydowych, bo pytałem w kilku sklepach z częściami, to nikt nie ma katalogów i nie wiem nawet jak to dobrać. Skuter na wtrysku, na zimnym coś mu obroty falują i lubi zgasnąć. Jak mam rozbierać i sprawdzać świecę to już wolę mieć nową, to od razu wymienię.
kup normalną NGK lub Denso i nie cuduj z irydowymi, platynowymi, wieloelektrodowymi, z okrągłą elektrodą…itd. jest to kompletnie bez sensu i służy do wyciągania kasy z jeleni.
Ok, dzięki za info. To weź mi jeszcze może powiedz, bo katalog NGK nie ma takiego kodu jak w instrukcji dla zwykłych H7CS, tylko albo CR7HS albo C7HSA, a jak patrzę na parametry to różnią się miedzy sobą parametrem “odkłócony 5kOhm”. To nie wiem tam jakiś rezystor musi być? Nie wiem którą zamówić.
CR - to “R” to resistor… czyli taka gruba końcówka/opornik nakręcona na gwint świecy.
Założyłem irydową jak inni jelonkowie jeździ, to mogę powiedzieć
I jak rozumiem od razu poczułeś ten wzrost mocy , niższe spalanie oraz lepszą ogólną prace silnika ?
Nie, jeździ tak samo jak wcześniej. Może lepiej odpala.
Nie znam się, ale się wypowiem. Irydowe są niezłe, NGK żyje nawet ok. 3 tys. km, a takie … no name, to tak z 500…1000 km. Mieszanka palna zawsze jest odpalana w tym samym punkcie. Jest z tego… MOC.
Pchanie tego z buta, znowu do siebie, na kwartał, jak samo zdechnie, masz już w gratisie. Kwestia czasu. Wypala się ta, tzw. milimetrowa irydowa elektroda centralna i nic z tym nie zrobisz. Nie dogniesz elektrody zewnętrznej, bo nie ma już do czego. Klucz do świecy i zwykła świeca w kuferku mogą ulżyć w cierpieniu. Ewentualnie… Assistance z OC.
Heh, no kupiłem też zwykłą, w razie czego (obydwie NGK). To tak sobie samo nagle zdycha jak piszesz, bez żadnych objawów wcześniej?
ale producent deklaruje że 80 tysięcy to ma zrobić
Cóż szkodzi… zadeklarować! Świece irydowe – czy warto? - Motogen.pl Ja się już wyleczyłem że świec irydowych, ale jak ktoś ma dwa lub cztery gary w swoim motongu, to czemu nie. Wszystkie na raz nie padną i do domu jakoś dojedzie. Z jednym garem, to tak jak wyżej napisałem. I tak, umiera to nagle, jedziesz i sru, buuu i stajesz.
Powiedz po jakim przebiegu ci padła NGK iryda, to będę czujny.