Jest to Moto Ventus Latro, Kingway Fennari, Benzer Daytona.
Kupiłem go bez regulatora napięcia, żarówek, modułu. Po zakupieniu tych elementów (nie wiem czy dobre kupiłem) światła przygasają przy prędkości 25kmh i wyżej. Światła idą bezpośrednio z prądnicy. Odpalam silnik. Światło ładnie świeci, gazuje, światło świeci mocniej. Jeżdżę do prędkości około 25kmh i wszystko jest ok dopóki jej nie przekrocze. Jak już przekrocze tę magiczną prędkość światła zaczynają słabiej świecić. Czym szybciej jadę tym słabiej świecą. Aby znowu świeciły dobrze muszę się zatrzymać, zgasić i włączyć silnik. I muszę poruszać się do prędkości 25kmh bo znowu zaczną gasnąć. Akumulator ma ładowanie.
Ktoś wie co to może być?? Może zły regulator napięcia. W sklepie powiedział że nowy wygląda jak stary ale nie daje gwarancji że będzie pasował. Proszę o pomoc!
Też bym chyba obstawiał regulator, tylko czy światła są zasilane z regulatora czy prosto z cewki, tego nie wiem niech się wypowiedza ci co maja doświadczenie z tymi instalacjami,ja myslę że są z regulatora i to on miesza.
Objawy wskazują na to, że pobór (prądu albo napięcie, nigdy nie wiem które tu jest istotniejsze) znacznie zwiększa się po 25 KM/h. Ponieważ muszą być zapewnione odpowiednie poziomy wartości na ładowanie akumulatora, iskra na świecy itp to spadają wartości pradu/napięcia na oświetlenie (prądnica ma określoną wydajność). Stawiałbym na żle pracujący regulator lub za małą wydajność prądnicy.
Wczoraj pół dnia jeździłem i zauważyłem że dzieje się tak jak mam włączone pełne oświetlenie. Jak przełącze na pozycyjne (te 2 małe światełka) a lampa środkowa (główna) jest wyłączona to wszystko jest ok.
A co do światła stopu i kierunków wszystko działa jak powinno przy każdej prędkości. Rano zobaczę jak jeździ bez akumulatora i napisze.
PS: Światła są chyba zasilane z regulatora bo jak go odpięłem zgasła cała przednia lampa.
Teraz mam taki problem że jadę np 5sec i światła gasną jak podczas jazdy włączę na chwile rozrusznik światła się zapalają ale po 5sec znowu gasną i muszę ciągle klikać rozrusznik żeby się paliły. Czy to wina przekaźnika rozrusznika??
W moim pierwszym sprzęcie miałem problem taki, że światła mi się załączały przy wyższych obrotach. Obstawiałem regulator napięcia lecz to nie on był przyczyną. Przy rozebraniu tego skutera, i wyjęciu instalacji już wiedziałem czemu miałem ten problem - Kostka łączeniowa kabli świateł z prądnicy była mocno nadtopiona, i w zasadzie dalej jest. Sprawdź całą elektrykę czy nigdzie nie masz żadnych nadtopień, przepaleń itp.