Witam wszystkich
Kupilem dzisiaj skuter SUZUKI AY50. Sprzedawca mowi, ze skuter podobno stal trzy lata w garazu nie ruszany. Sprzedawca powiedzial ze skuter nie odpala. Kiedy go przyprowadzilem do domu i zaczalem ogladac okazalo sie ze fajka spadla ze swiecy (moze byla zdjeta). Po zalozeniu fajki skuter odpalil od razu. Wzialem go na probna jazde i okazalo sie ze nie jedzie szybciej niz 20km/h i przy tej szybkosci wydaje taki dzwiek jakby jechal 60km/h. Na biegu jalowym skuter pracuje pieknie. Co moze byc przyczyna takiego zachowania sie mojego skutera? Prosze o pomoc!
Krzysiek
Zdejmij pokrywę przekładni, odpal skuterek i dodając gazu sprawdź czy przekładnia zmienia przełożenie. Przez 3 lata mogło się coś zapiec lub zastać i motorek pracuje na najniższym przełożeniu. Będziesz musiał rozebrać i wyczyścić ewentualnie wymienić zużyte elementy.
Witam
Dzieki za podpowiedz. A mozesz mi powiedziec jak to sprawdzic. Jestem laikiem w tych sprawach, ale wiem, ze jak dostane porade jak to zrobic to sobie z tym poradze :)
Dziekuje
Krzysiek
Ciężko mi to wytłumaczyć, mam biegówkę i nie bawiłem się z przekładnią. Najlepiej wpisz na You Tube np: skuter praca przekładni. Znajdź filmik z odpalonym motorkiem ze zdjetą osłoną i zobaczysz o co chodzi - patrz na lewe koło na którym jest pasek - pasek po dodaniu gazu powinien wychodzić coraz bardziej na zewnątrz (nazywa się to wariator). Co za tym idzie na prawym kole (tam jest sprzęgło) powinien się schodzić do środka. Jeżeli u Ciebie pasek nie będzie zmieniał położenia to znaczy że warto rozebrać i wyczyścić wszystko. Może przy okazji kup nowy pasek i wymień - nie wiadomo w jakim jest stanie po 3 latach stania.
prawdopodobnie zardzewiały tuleje wariatora i korektora
rozebrać, wypolerować jeśli tylko powierzchowny nalot i złożyć
jest jeszcze możliwość że zablokowany (MOFA)
Dzieki za odpowiedz. A gdzie sa i jak wygladaja te tuleje korektora? I mozesz mi powiedziec co to jest ten "zablokowany (MOFA)?
Krzysiek
Mofa to blokada prędkości do 20km/h właśnie. Z jeśli mnie pamięć nie myli to w Niemczech jest takie ograniczenie.
krzysiekb0 napisał:
Dzieki za odpowiedz. A gdzie sa i jak wygladaja te tuleje korektora? I mozesz mi powiedziec co to jest ten "zablokowany (MOFA)?
Krzysiek
wariator jest na niej osadzony,
w korektorze troszkę trudniejsza sprawa bo nie wszystkie są rozbieralne ale do ogarnięcia
jedno i drugie trzeba odkręcić
blokada standardowo> wariator
najlepiej poszperaj na forach o suzuki katana, wiele razy wałkowane