Supermoto 50cm z AM6 kontra skuter

Pytanko do osób które przesiadły się ze skuterów najlepiej markowych o dobrych osiagach Rox, SR itp, na Crossa- Supermoto 50cm Czy jesteście zadowleni z tej zamiany. Jakie zalety posiadaja motorowery których nie miał skuter. Jak mają się osiągi seryjnego moto z silnikim minarelli AM6 do osiagów markowych skóterów. W moim zainteresowaniu jeszt szczególnie Rieju. Czy ciasno zestopniowana skrzynia nie męczy w czasie jazdy. Wiadomo w rolerze tylko gaz i jazda. Chce wymienić swój słaby skuter na coś lepszego miał być to np ROX. Ale wpadłem na pomysł aby byl to cross, supermoto

Ja nie przesiadałem się z tego na to ale coś mogę powiedzieć na ten temat ponieważ są tu takie osoby i opowiadały o swoich odczuciach, temat taki był już parę razy wałkowany no i ogólnie z doświadczenia :slight_smile:

jahooo2244 napisał:

Czy jesteście zadowleni z tej zamiany.


Ze skutera na biegi zawsze jest się zadowolonym :wink:

jahooo2244 napisał:

Jakie zalety posiadaja motorowery których nie miał skuter.


No głównie chodzi o biegi …
-przygotowanie do większego moto
-samemu dostosowujesz obroty jakie chcesz do jazdy, a nie jest to uzależnione od prędkości tak jak w skuterze … przykładowo jedziesz sobie oszczędnie na 6 i nagle wyskakuje niedzielny kierowca no to zbijasz bieg w dół i bierzesz dynamicznie z lewej no i po wyprzedzeniu znowuż na 6teczke i wracasz do poprzedniego trybu :wink:
-wyleciało mi z głowy co to się tam zawsze chwaliło na biegi … sprzęgło w ręce np. o ! Chcesz ruszyć szybciej - podciągasz na obrotach i ruszasz albo na jednym albo z impetem, a nie czekasz aż skuter się zbierze dopiero :wink:

jahooo2244 napisał:

Jak mają się osiągi seryjnego moto z silnikim minarelli AM6 do osiagów markowych skóterów.


Fabryczne AM6 targa jakieś 80-90km/h więc skutera weźnie i na v-max i na przyspiechę o ile kierowca nie ci.pa i umieć się biegami posługiwać :slight_smile:

jahooo2244 napisał:

Czy ciasno zestopniowana skrzynia nie męczy w czasie jazdy.


Po przesiadce ze skutera będziesz chciał jak najczęściej zmieniać te biegi :slight_smile: A tak serio to hmm… są takie osoby co na to narzekają no ale to szare jednostki :stuck_out_tongue_winking_eye:

jahooo2244 napisał:

Wiadomo w rolerze tylko gaz i jazda.


I właśnie to jest nudne

jahooo2244 napisał:

Chce wymienić swój słaby skuter na coś lepszego miał być to np ROX. Ale wpadłem na pomysł aby byl to cross, supermoto


No i chwała Ci za to :slight_smile: Możesz iść do kościoła za to, że Cię oświeciło :slight_smile:

No to się nacytowałem i naodpowiadałem :slight_smile: Mam nadzieję, że pomogłem - jeszcze jakieś pytania - pisz

zamknijcie ten temat bo jest bez sensu, zaraz napisze ktoś ze jego skuter po tunie wyprzedzi każdą biegówkę 50ccm i w ogóle albo na odwrót.

Skuter markowy seria VS biegówka markowa seria

Biegówka wygrywa.

To tyle od mnie.

Kolego jak byś uważnie przeczytał temat to byś zrozumiał, że nie pytam tylko o osiągi. Wieć nie masz w tym temacie nic do dodania to nie pisz a nie chcesz go zamykać

jahooo2244, oczywiście że biegówy są leszpsze i mocniejsze gyz mozesz se przeciągać biegi … niższa prędość te same obroty i regulujesz sobie to biegami … można to porównać jak by dwóch identycznie zbudowanych typo scigało się na rowerach jeden ma przerzutke 2:5 i nie moze jej zmieniac a drugi zaczyna od 1:1 i kończy na 3:6 , nie jest to moze idelane porównanie ale wiesz o co chodzi

jahooo2244 napisał:

Rieju



to chyba ma silnik derbi ale głowy se nie dam obciąć

i ogólnie seryjne am6 w zależnośći od zębatek . leci ok 90 max 100 km/h

Rieju ma AM6. Zalety o których mówicie na pewno sprawdzają się przy motocyklach. Ale w 50cm powiedzmy moto idzie 80km/h. Podejrzewam, że pierwsze 3 biegi są tak krótkie , że trzeba nimi ciagle machać

wszystkimi biegami trzeba machać … ale czego ty się spodziewasz od 50cc?? :smiley: kup sobie 600 i będziesz osiągał 100km/h na pierwszym biegu :slight_smile:

ja ci szczerze polecam coś z silnikiem derbi… np. derbi senda/aprilia sx te silniki są kosmiczne… kumpel ma sx to jak byłą seryjna (zblokowana jeszcze na dyfuzorze) to żadna seryjna odblokowana na fulla tzr nie miała polotu na przyśpieszenie na v-max może tzr byłą szybsza o 2-3km/h
Ale jak on tam wpakował Airstal 70ccm i yasuniego to tzr 80 nawet nie mają polotu! Po prostu jest kosmicznie, nie raz jak koło mnie przejedzie to kręci ją chyba do 15rpm wyje niemożliwie :smiley:
A dodam jeszcze że te silniki są bardzo trwałe, ten koleś katował 50ccm jak się tylko dało żeby zajeździć, bo nie chcieli mu tak to 70ccm wstawić i nie mógł jej zajeździć :mrgreen: w końcu chłodnica się przebiła i bez wody nawet jeździł dłuższy czas, i dalej cylinder chodził jak nie wiem co… i w końcu jak tak jeździł bez wody z 400km to padł :mrgreen:

Krótko mówiąc według mnie silnik derbi jest “lepszy” nawet w rs 50 do roku 2005 montowali am6 a od 2006+ już derbi, więc i według aprili pewnie są lepsze :wink:

Ja przed DT miałem mieć 50ccm to także rozglądałem się za Sendą, a nie np. DT 50 :slight_smile:

Adverion napisał:

aprilia sx



zapierdala to prawda ale nie jest silnik derbi tylko p/g :D po raz pierwszy spotkałem się w z p/g w biegach :D na cylku jest nawet znaczek p/g , bo przyglądałem się temu i na początku myślałem że to silnik derbi , potem patrze ze jakoś dziwnie wygląda i porównałem to sobie z derbi i wygląda inaczej , i potem jeszcze znalazłem ten znaczek

edit (powiększ se i look na cylek)



sa chyba nawet dwie wersje silnikowe ta z lampa jak senda ma silnik derbi a ta z lampa podobna do 125 ma p/g i ta p/g z zablokowanym dyfem leci ponad paczkę

Nie wiem wrona coś ty jarał ale tu masz sendę w dużej rozdziałce (nie daję w img, żeby nie muliło): http://www.derbi.com/int/images/stories/noticias/drd%20racing%2050%20sm_le_2.jpg

I silnik jest ten sam … jedynie, że cylinder niema tego dolnego oznaczenie ale też wygląda identyko z zewnątrż …

WIEM ! To przez to, że w tej Anglii siędzisz i nie odróżniasz niczego :stuck_out_tongue:

widziałem na żywo byłą bo wszyscy myśleli że do derbi a potem się okazało p/g a poza tym druga strona dekiel se trochę różni , a poza tym po chuj dawali by tam symbol p/g skoro derbi nie ma nic wspólnego … a może to ten sam silnik tylko p/g zapożyczyło konstrukcje i drobne elementy zewnętrzne dali od siebie

apka właśnie stosuje p/g w skuterach ale nie wiadomo jak z biegami , jeżeli dobrze pamiętam to nawet na ramie było coś piaggio

zresztą nie ważne , ważne że zapierdala

edit znalazłem 3 różnica

pierwsza to wydech jest zupełnie inaczej blokowany … inaczej idzie i w ogóle jest inny
druga to rozdzielnik na wężu od pompy (ale to głupota i może być kwestia rocznika)
i trzecie to śruba w apce której w sendzie nie ma tylko nie wiem od czego ta śruba bo w połowie przysłonięta

No czyli zupełne drobnostki więc dalej nie wiemy jak to z tym jest dokładnie :stuck_out_tongue:

mój kumpel ma tą z silnikiem derbi na 100% bo na połowie elementów pisze derbi a wydech miał zamawiany pod sendę :wink: o o tej 50ccm p/g biegówce to ja nic nie słyszałem :shock:
wrona a cię zaskoczę… ja nawet w rs mam napis na ramie piaggio tzn. na tabliczce znamionowej

Adverion napisał:

wydech miał zamawiany pod sendę



wychodzi tak samo ale jest inaczej blokowany inaczej powywijany , ale pasować będzie , ale srał pies może to i jest derbi , tylko z zewnątrz dekielkiem od strony łańcucha się różni i takie tam gówna i może p/g ma pozwolenie na sprzedawanie tych silników pod swoją nazwą

Wrona, ten silnik co pokazałeś to jest silnik Derbi! Widać po tej focie nawet że to jest to samo :



cylek wszystko to samo.

a czemu ma znaczki piaggio to ja nie wiem, kiedys czytalem że piaggio należy do Aprilli, ale nie wiem do końca czy to prawda, może dlatego…

No tak jak przedmówcy bierz coś z silnikiem Derbi, najmocniejszy z 50, najlepiej szukaj jakiejś z gaźnikiem 17,5, potem dołożyć np. wydech metrakit thrower i latasz sobie koło 100 przy bardzo dobrym przyspieszeniu ;).

Dobra koniec tego tematu o silniku już !

a ja chciałem jeszcze dodać… to aprilia należy do piaggio :wink: