Witam, wiem temat juz przerabiany tysiace razy ale dla mnie nie do konca
pacjent tzr50 2t wszystko odblokowane cylinder 50cc wydech sportowy
mialem ustawiona mieszanke kolor swiecy kawa z mlekiem ale gdzies znalazlem artykul ze wcale nie musi byc swieca w kolorze kawy z mlekiem silnik ma dobrze pracowac w wszystkich zakresach male regulacja(mniej paliwa w mieszance) i silnik zaczal sie wkrecac pracowac bardzo ladnie i rowno “ciagnac” do 12k obrotow po przejechaniu okolo 20km (na raz) swieca wybielila sie widac biala ceramike w glebi oraz osad kawy z mlekiem dookola elektrody na ceramice silnik nie grzal sie mocniej niz przed zubozeniem mieszanki
teraz pytanie czy swieca w dobrze wystrojonym silniku musi miec kolor brazowy/rudy/kawy z mlekiem na calej ceramice a osad ja ewidentnie pokrywac
za ubogo masz
No to fajnie masz KRYSKU ustawione - ale pozwól opowiem Ci pewną historię :
Mój znajomy udzielający się kiedyś tu na forum , niejaki IZDEBSKI12 , posiadający wtedy torosa F-16 postanowił w ramach prób (tak wiem młoda gorąca głowa ) tak ustawić mieszankę aby skuterek spalał jak najmniej (aspekt ekonomiczny - rozumiem młodzi pieniędzmi nie srają) i skuterek palił , jeżdził , zapier… wszystko O.K. Świeca blada , koledzy mówią ubogo ale co wy pier… jest spoko idzie jak zły . Traf chciał że dosłownie 3-4 tygodnie póżniej tzw. GRUPA MAZOWIECKA (kiedyś na forum coś takiego działało - można poczytać) wybrała się w Bieszczady tak na 5-6 dni , pojechaliśmy w 4 maszyny i zgadnij kto miał problemy z zapieczoną głowicą i zaworami które staneły dęba - po rozebraniu góry silnika w Polańczyku na polu namiotowym ukazał się przykry widok totalnie suchego , białego , zapieczonego silnika - i weż kombinuj skąd tu wytrzasnąć kpl. głowicę z zaworami do 139qmb ???
Skończyło się happy end-em ale oszczędności na spalaniu oddał mechanikowi w Ustrzykach D. Wiem inna maszyna , inne założenia , inne realia ale motyw zubożonej mieszanki ten sam. Paliwo wpadające do silnika też jest czynnikiem chłodzącym i destrukcja zbyt gorącego silnika powoli , powoli z każdym kilometrem postępuje.
tak żeby uściślić - mieszanka “optymalna” to nie jest mieszanka na której silnik jest najmocniejszy.
To jest kompromis miedzy osiągami (czyli temperaturą spalania - im wyższa tym lepsze) a bezpieczeństwem/trwałością silnika.
dziekuje za odpowiedzi czlowiek sie uczy cale zycie a silnik dostanie wiecej paliwa
2:0, kolejny człowiek Wam podziękował. Może jednak jest jakaś nadzieja dla narodu…