Kochani, mam za zadanie dokonać wyboru między aprilia classic 50, mającą 19 lat i 20000km przebiegu a Bartonem renger classic 50. Barton jest oczywiście nowy. Oba motory mają taką samą cenę, 2800zł. Przymierzałem się do obu i oczywiście wygodniej jest na apce. Jednak obawiam się że utrzymanie 2t będzie cięższe niż 4t. Same spalanie apka ma 2x większe niż Barton. A awarie w apce mogą wychodzić częściej niż w Bartonie który ma gwarancję na 2 lata. Jeżeli ktoś z was ma apke albo Bartona to niech napisze swoją opinię. Wspomnę jeszcze że apka ma wymieniony tłok razem z cylindrem więc jest na dotarciu.
“wymieniony cylinder” na oryginalny czy na zamiennik za 80zł z neta?
Bo jak na zamiennik to zasadniczo kluczowy element silnika tej aprilli jest taki sam (jak nie gorszy) niż ten z bartona.
Wszystko napisałeś sam. Na to mądrych nie ma. Wszystko zależy od stanu i ceny i tego czy chcesz podejmować ryzyko.
Potencjalnie kupujesz starą ramę, stare kable, stare lampy, stare sprężyny, może stare opony które zaraz trzeba bedzie wymienić… tylko co z tego? Stare nie znaczy złe (oprócz opon).
Barto jakościowo tyłka nie urywa, aprilla urywa jakby była nowa. Ale ma 19 lat, 8 właścicieli a każdy był młody i gniewny i nie wiadomo ile kowali i czym ją naprawiało.
Tu nie ma lepszej decyzji.
Prawdę mówiąc zdecydowałem już dawno i z zadowoleniem jeżdżę jednym z tych motorków, jednak chciałem usłyszeć od innych czy wybór jakiego dokonałem nie był zły. Cóż kupno zostało zrealizowane pod moją nieobecność przez ojca i wujka (byłem wtedy na egzaminie na prawo jazdy) i z zaskoczeniem w domu mogłem podziwiać swój pierwszy motor. Myślę że można się domyślić co stało następnego dnia w garażu, była to aprilia. Odnośnie twoich obaw o jej stan, pragnę Cię uspokoić w Aprili nie została od czasu kupna wykonana żadna naprawa, do motoru należało by dołożyć jeszcze 200 zł aby był on w stanie bardzo dobrym. Właścicielem jestem 4 jednak nie zauważyłem na maszynie śladów druciarstwa, wiązka elektryczna jest oryginalna, a z tyłu apka pozostawia jeden ślad. Swoim wyglądem jednak nadrabia wiek, na drodze budzi ciekawość jak Honda Shadow, no chyba że ktoś usłyszy dźwięk silnika Cylinder jest marki Minarelli. Jestem zadowolony z wyboru ponieważ inni motocykliści na pewno docenią że wybrałem 2t i biegówkę, a ja mogę bez wstydu pokazywać się na mieście.
to po co 4 litery zawracasz?