Sprężyna centralna

Co da sprężyna centralna po wymianie ? Na jaką wymienić by był lepszy v max ?

Odświeżam!

Najlepiej mieć kilka sprężyn o róznych twardościach i na zasadzie prób i błędów sprawdzać każdą po kolei.Trzeba trochę zachodu aby dobrze /\\\"wyregulować\\\"/ napęd.Rolki mają za zadanie pod wpływem siły odśrodkowej sprawić aby pasek przesuwał się po wariatorze coraz wyżej,jednocześnie na korektorze momentu pasek przesuwa się coraz niżej co powoduje że poprzez /\\\"odpowiednie przełożenie\\\"/skuter jedzie coraz szybciej.Sprężyna ma w zasadzie dwa zadania.Pierwsze sprawia że pasek się nie ślizga,po drugie sprawia że po odjęciu gazu sprowadza pasek spowrotem do góry.Tyle teorii,teraz praktyka :).Czym twardsza sprężyna tym teoretycznie rolki powinny być cięższe aby miały /\\\"siłę\\\"/ sciągnąć pasek na dół (Korektor),twardsza sprężyna sprawia również że pasek ma mniejsze tendencję do uślizgu.Generalnie mozna kupic różne sprężyny,wartości podawane sa w +15% - przykładowo.Wymiana sprężyny może wymusić również wymianę rolek.Trudno doradzic jaką sprężynę założyć,każdy skuter róznie /\\\"reaguje\\\"/ na różne sprężyny.Powiem tak,mozna się bawić jeśli ktoś ma ochotę,ale moim zdaniem nie spodziewaj się cudów.Fabryczna sprężyna,a nawet cały napęd jest ustawiony optymalnie.Jak zaczniesz kombinowac to może się okazać że osiągi spadną a nie wzrosną,wszystko jest uzależnione jak dobierzesz rolki i sprężynę.Nie wiem czy w takim przypadku nie będzie konieczne wymienić również wariator na jakiś sportowy.Moim zdaniem gra nie warta świeczki.To tak w telegraficznym skrócie,bo nie chce mi się pisac tu jakiegoś elaboratu :).