Witam!
Mam pytanie. Jestem zielony na temat regulacji i chciałbym się czegoś dowiedzieć, bo mam ciężko ze swoim skuterem.. a dokładnie chodzi o ruszanie,
roszę szybciej jeśli mocniej odepchnę się nogami ;D a tak serio Mam Yamahe aerox 2005 rok cylinder seria wał seria. niedawno wymieniłem pasek dzwon i sprzęgło. Sprzęgło stage 6 sport pro, dzwon WingCooler wariator i przeciw talerz seria tłumnik stage 6 pro replica w złym stanie ;/ ( był już jak kupiłem O.o)
gaźnik dellorto 12mm (kolor świecy kawa z mlekiem. i to wszystko o skuterze. chciałbym go wyregulować tak aby dobrze ruszał bo teraz rusza bardzo słabo i jak jest gorący to przy 50 ma dziurę w mocy a jak jest zimny to też bardzo słabo rusza ale ma bardzo dobre przyśpieszenie i v max. Pytanie brzmi.. Jaką sprężynę centralną dokupić? teraz siedzi biała jest ona bardzo miękka, sprężynki czarne i ciężkie rolki ale na lekkich było to samo... Bardzo proszę o pomoc. Z góry dzięki! Pozdrawiam!
masz pomieszanie z poplątaniem.
po pierwsze masz prawie wyścigowy wydech... tzn wydech klasy sport/race dający rade przy bardzo wysokich obrotach (8000-11000) w cylindrach 70cm klasy sport. Do tego piszesz że w złym stanie ale nie piszesz jak: wgniotki? spawany przez ślepego kowala patykiem na imadle...itd
Niekoniecznie jest to sprawa sprężyny centralnej - raczej regulacja gaźnika i rolek.
To że sprężyna jest "biała" a sprężynki czarne mówi nam o niej tyle samo co sprężyna "od Heńka". Tak samo rolki ciężkie /lekkie. Dla niektórych ciężkie to już takie 5g a dla innych 10g. Operuj gramami. Bo może twoje "lekkie rolki" są wciąż duża za ciężkie.
A zacznij od pomiaru kompresji -to się czegoś dowiesz ostanie i potencjalnie o mocy generowanej przez cylinder.
Teoretycznie jeżeli jest problem ze startem to albo się zalewa (za duża dysza / za mało powietrza) albo sprzęgło jest za miekko ustawione i łapie zbyt wcześnie - kiedy jeszcze silnik nie ma mocy.