Sporadyczne / przypadkowe gaśnięcie Agility 16+ 50 4t 2020r

Witam

W moim skuterze pojawił się problem z przypadkowym gaśnięciem silnika. Najczęściej zdarza się to gdy dojeżdżam do świateł po dłuższym dystansie i muszę się zatrzymać. W takiej sytuacji silnik ciężko odpalić. Czasem musze odczekać kilka godzin aby uruchomić z trudem silnik. Kiedy się już uda zapalić, robię np. motorowerem kilkadziesiąt czy kilka set kilometrów w kilkanaście tygodni i znów zdarzenie się ponawia generalnie wtedy gdy musze się zatrzymać. Nigdy nie dzieje się to podczas nieprzerwanej jazdy, gdy obroty są na full. W serwisie mówili, że nie mogą znaleźć problemu pomimo kilku godzinnych testach
pracującego silnika. Miał wymieniony tłok i cylinder, świece, filtry. Problem nie ustał. Dodam, że częściej się zdarzało przy wlaniu benzyny 98 ale może kto wie to tylko zbieg okoliczności.

PS. Rozmawiałem nt. z moim tatą, zawodowym mechanikiem samochodowym starej daty i typował, że wtryskiwacz w pewnym momencie zbyt dużo doda paliwa i zaleje świece doprowadzając do za bogatej mieszanki czy coś w tym stylu ale głowy nie daje sobie uciąć.

Mój sprzęt :smiley:

Kymco Agility 16+ 50 4t rocznik 2020, fabrycznie zablokowany i serwisowany.

wtryskiwacz nie może " w którymś momencie" podać za dużo paliwa bo dawka podana przez wtryskiwacz jest minimalna a cykl trwa milisekundy. To by musiało być kilkadziesiąt lub nawet kilkaset cykli po sobie żeby zalać tak silnik.
Natomiast wtryskiwacz może lać lub może się zawieszać. Trzeba go wymontować i sprawdzić na stanowisku do testów spryskiwaczy.
Trudno mi oceniać serwis bo nie wiem co i jak sprawdzali. Zapewne nie sprawdzali tego tak jakby to trzeba zrobić - czyli trzeba nim jeździć, jeździć, jeździć do porzygu a zgaśnie i WTEDY diagnozować układy.

Jeżeli wymiana gara nic nie zmieniła to wychodzi na to że problem jest elektryczno-elektroniczny… do tego wystepuje bardzo sporadycznie. Najcięższy rodzaj usterki do szukania.
W zasadzie w twoim przypadku naprawa polega na sukcesywnym wymienianiu kolejnych elementów układu wtryskowego - zaczynając od najtańszych czujników a kończąc na pompie i ECU - az do chwili kiedy trafisz i problem zniknie.

A jeżeli nie zalewasz 98 to problem sie nie pojawia? To nie lej 98 bo i tak na niej jest tylko słabszy. Te silniczki nie umieją wykorzystać benzyny 98.

Wlewanie 95 zdaje się, że problem rzadziej występuje ale nie ustępuje.
Wtryskiwacz tani jest do tego modelu ale nie wiem co może jest takiego ważnego i najdroższego
bym mógł rozplanować kosztorys. Serwis nie będzie jeździł w trasy po to by po np. dwóch miesiącach znaleźć problem i go wyeliminować. Wolałbym od razu zlecić wymianę albo wyczyszczenie tego co trzeba.

Czy przepustnica(która jest droga) bierze udział w omawianym problemie, czy możemy ją pominąć?

A tak w ogóle to dzięki za wylewny post.

przepustnica ma czujnik TPS który mówi o obciażeniu silnika (otwarciu przepustnicy). Bierze udział jak najbardziej. Do tego jest to jeden zestaw ze sterownikiem wtrysku pod spodem. Sprzedają to jako komplet

pompa paliwa 400zł
https://motor-x.pl/pompa-paliwa-wklad-kymco-16701-lkd2-m90,p.html
sonda lambda 400zł
https://motor-x.pl/czesci-do-skutera,kymco,sondy-lambda,c.html?vModelSlug=agility-r16-50i
czujnik przechyłu 250zł
https://motor-x.pl/sensor-angle-detect-35380-lea2-900,p.html
cewka 120
https://motor-x.pl/cewka-zaponowa-agility-50i-16-4t-euro-4,p.html
przepustnica (jest razem ze sterownikiem wtrysku) 1180zł
https://motor-x.pl/przepustnica-kpl-new-agility-50-4t-euro-4-agility-50i-16-4t-euro-4,p.html
wtryskiwacz 300zł
https://motor-x.pl/wtrysk-paliwa-kymco-39300-adb2-c00,p.html

Wiec tania zabawa nie jest.