Witam tworzę temat ponieważ szukam pomocy w rozsądnym wydaniu pieniędzy na skuter, jeśli można nazwać to rozsadnym. Przechodząc do tematu posiadam Speedfight 2 LC 50 2004 r.
Obecny tuning mechaniczny:
wydech Yasuni R całkowicie wybebeszony bez waty itp.
wariator Polini speed control
króciec top racing
gaźnik 17,5 tec
przeciwtalerz jakiś zamiennik pokroju rms serii
dzwon i sprzęgło seria
pasek malossi Kevlar MHR
rolki 7g stage 6, sprężyna dociskowa malossi fioletowa: bodajże 82%!?, Sprężynki sprzęgła białe stage 6 z zestawu trzech różnych twardosci: medium, soft, hard
stożek malossi E14 oraz revo S
gaz box malossi
-cylek seria
Przechodząc do sedna obecny v-max to 90km/h - trochę słabo jak na ten setup.
Planuje zakup cylindra a mianowicie MHR malossi replica lub Airsal tech racing szukam porady! Do tego zestawu oczywiście wał top racing Evolution, gaźnik dellorto 21mm jeszcze nie wiem który model - szukam pomocy w wyborze, łożyska i uszczelniacze wału metal stage 6. Na przyszłość zamierzam wymienić sprzęgło, dzwon, korektor oraz przeciwtalerz i tu nie wiem kompletnie co wybrać do tego zestawu. Odnośnie regulacji co zmienić pod ten zestaw.
Z góry dziękuję za wszelkie porady.
Ps. Wersja euro 1 chyba - ma taki dozownik blisko cylindra dochodzi do niego linka bez pancerza.
a jaki masz cylinder i dlaczego zakładasz że teraz jedziesz 90km/h?
bo ten twój opisany setup wcale nie urywa dupy - jakiś wybebeszony wydech (po co??) jakiś 17mm gaźniczek… jakies po taniośi graty RMS całkiem przypadkowe i kompletnie bez sensu kevlarowy pasek (jakbyś tam miał 15KM)
Wydech wybebeszony ponieważ wata się zapchała i mi się podoba jak chodzi bez waty w końcówce to wszystko. Cylek seria.
90 km/h licznikowe. Dlatego chcę gaźnik 21mm. Rms przeciwtalerz kupiony na szybko po tym jak się zęby zerwały w stage CNC rancing. Pasek był kupiony odrazu dobry żeby był pod dalszy tuning. Jeśli przeczytałeś to chcę wymienić wiele części i czekam na porady a nie krytykę mojego setapu.
to nie jest krytyka setupu tylko krytyka podejścia. Za bardzo na żywioł a za mało planowania.
Przy takim podejściu najprawdopodobniej wtopisz kase.
Stan wyjściowy jest taki że masz bardzo starą serie (zapewne mocno zużytą) i trzeba w to grubo wsadzić. A o osiagach tej swojej serii zasadniczo nie wiesz nic. Bo te twoje “licznikowe 90” to może być i realne 75km/h - i nie było by w tym nic dziwnego i mniej więcej tak to powinno teraz jechac (jezeli cylinder jest zdowy - kompresje mu mierzyłes?).
Pierwsza sprawa to wymyslenie setupu - podstawą jest cylinder. I nie że albo albo tylko konkretny. Oba maja wady i oba mają zalety.
Po drugie nie możesz kupic cylindra a reszte “zrobic potem”. Na raz robisz cylinder, wał, łozyska z uszczelniaczami, sprzęgło z dzwonem i nowy pasek (nie kevlar bo jest bez sensu sztywny - Normalny racing belt od bando czy S6 zrobi robote) oraz gaźnik i króciec dolotowy (jak masz). .
Celujesz w 10-12KM cylindry. Palić to bedzie swoje (raczej od 7 w góre) i musisz zdecydować co zrobisz z olejem. Czy mieszanka z ręki czy zostajesz przy dozowniku.
Dopiero z takim cylinder jak ci zrobi te ~7KM na kołach masz szanse otrzeć się o realne 90km/h
ostatnia sprawa to kwestia tej “reszty”… tzn rama z 2004 roku która już może być nadgryziona czasem, tuleje zawieszenia silnika oraz indeks prędkości opon czy łozyska w kołach (o hamulach to nawet nie pomyślisz). Chcesz latać po 90km/h z mocą blisko 2x większa niż seria to warto zadbac o to żeby to sie nie rozpadło od wibracji, jechało prosto, nie strzeliła ci stara opona lub nie złamało ramy. Asfalt nie wybaczy.
O module nawet nie piszesz bo sie skupiłes na “moc moc moc”.
Zastanów sie czy warto wsadzić od 2500zł w góre które utopisz w nim bezzwrotnie.
Planowania już wiele za mną, generalnie peugeot przeszedł tuning optyczny przezemnie jak i częściowy mechaniczny przez mojego brata, wyglada jak nowy jeśli chcesz to mogę zamieścić zdjęcia - na ramie brak nawet grama rdzy, chamulce chodzą radzą sobie bardzo dobrze. Skuter nie zostanie sprzedany ponieważ wsadziłem już w niego wiele czasu i pieniedz - jest moim oczkiem w glowie. Łożyska były wymieniane przy remoncie zawieszenia jakieś 1k kilometrów temu. Kompresja 12 bar. Prędkość badana GPS w telefonie 85km/h. Obecnie już leje olej do mieszanki ponieważ czuję się pewniej Castrol power racing full syntetyk. Jestem przygotowany na takie spalanie - ma być to moja zabawka nie pojazd do przemieszczania się z punktu a do punktu b. Opony do 150km/h. Tuleja zawieszenia silnika tu mnie złamałeś nwm w jakim jest stanie. Skuter choć tak stary to ma przejechane 12k km - wcześniej miałgo mój brat. Moduł jeśli istnieje taka potrzeba oczywiście też zmoenię - jaki polecasz? Jedzie prosto nawet jak puszczę kierownicę.