Spadek mocy między 60 a 70km/h. Kymco dink street 125

Witam

Mam problem ze skuterem, ogólnie skuter ma fajne przyspieszenie ale od około miesiąca odczuwam że podczas przyspieszania przy prędkości 60km/h skuter traci moc i tak się dzieje aż do prędkości ok 75km/h. Po przekroczeniu 75km/h moc wraca i do 100km/h przyspiesza bardzo fajnie. Zauważyłem także że największy spadek mocy jest na zimnym silniku przykładowo ruszam rano manetka do oporu a obroty idą tylko do 6tys i zaczyna mulić później powolutku obroty wzrastają a jak przekroczy 7tys to już moc wraca. Ostatnio jechałem z pasażerem to do 60km/h przyspiesza ok ale jak przekroczyło 60 to muł na maxa. Ogólnie to jest problem między 6tys obrotów a 7tys.

Prośba o podpowiedzi

Może być masa powodów - brudny lub niesprawny gaźnik, wyrobiony lub zacinający się wariator, pościnane rolki, zacinający się korektor. I pewnie jeszcze ze 3 inne ale już bardziej abstrakcyjne.

Hej

Wariator i rolki były czyszczone przed sezonem a zrobiłem ok 1000km wiec raczej odpada. Gaźnik no właśnie czytałem że jest na wtrysku i pytanie czy taki też się czyści ?. Ale jutro zobacze czy w wariatorze wszystko ok i przy okazji korektor sprawdze. Zastanawia mnie gaźnik czy jak jest na wtrysku to się czyści i reguluje ?

jeżeli to wtrysk to kwestia brudnego gaźnika i jego regulacji odpada. za to dochodzą kwestie czujników i układów wykonawczych systemu wtrysku (lambda, TPS, czujnik temperatury powietrza, temperatury silnika, wtryskiwacza).
Zdiagnozować to to już trzeba ogarniać elektryke i rozumieć jak działa wtrysk.
Na wariatorze wystarczy rowek na wysokości którą ma pasek przy 60km/h i już jest jazda… a mogł sie zużyć i że do czegoś zaglądałeś 1000km temu to nie znaczy że sie nie mogło zepsuć. Może sie zacinac na tulei,na ślizgach. Analogicznie korektor - zacinanie sie na tulei, wyrobione te otworki/bieżnie w których sie kołeczki ustalające przemieszczają, wytarta bruzda na talerzu albo zgięty

Ok dzięki za podpowiedzi dzisiaj rozbiore wariator i korektor i zobaczę czy tam wszystko ok.

A jeszcze pytanko jak odczytać błędy w skuterze bo czasami przy odpaleniu pokazuje że jest jakiś błąd ale to tylko info że sterownik zarejestrował błąd. Czy potrzebny jakiś interface diagnostyczny ?

no i jeszcze sypie błędami… no gościu. To od tej informacji trzeba było zacząć.
Skoro masz niesprawności o których wiesz to od nich sie zaczyna szukanie przyczyn a nie oznajmiasz to radośnie 2 dnia dyskusji.
Jaki błąd ci wymiguje, czytaj:
https://www.jednoslad.pl/forums/topic/kymco-new-downtown-350-check-engine-obroty/

Hej

Rozebrałem napęd i okazuje się że rolki wariatora raczej są uszkodzone ponieważ 4 z nich mają jakiś rowek na środku a jedną jakby coś ja ścięło i nie jest okrągła. Korektor chodzi bez zarzutu.
Waga rolek to 4szt po 14gram a 2szt po 13gram więc zamawiam nowe 14gramowe.

Jeżeli chodzi o błąd jaki się wyświetla to 01 ale nie jest on za każdym razem

błąd czujnika temperatury. jak najbardziej ma wpływ na parametry pracy wtrysku