witam, mam problem z moim dwusuwem, od października stoi w garażu, ale pomyślałem że czas go naprawić, problem polega na tym, że skuter nie odpali, jeśli nie przytkam filtru powietrza ręką, zachowuje się tak jakby brał za dużo powietrza, gaźnik jest nie do wyregulowania, śruba od mieszanki paliwowo powietrznej jest zakręcona. Ręką zatykam filtr do momentu aż skuter się rozgrzeje, tak z 3-4 minuty, potem już chodzi, na obroty też się jakoś wkręca, ale odczuwalny jest spadek mocy. W momencie gdy przekręcę z 0,5-1 obrót śrubę od mieszanki w gaźniku wtedy już skuter nie wchodzi wogole na obroty, po prostu sie dusi, bierze za dużo powietrza, bo gdy przytkam częściowo filtr, to wtedy wchodzi na obroty. Dodam oczywiście, że gaźnik jest na 100% wyczyszczony, zresztą mam 2 gaźniki i na dwóch zachowuje sie tak samo, filtr jest nowy, połączenia gaźnik-kruciec szczelny. Wydech to LeoVince TT, co jest przyczyną tego że skuter się tak zachowuje? Dodam że była badana kompresja.
Dane techniczne: Motowell Magnet city 50cc tłok wymieniany na YAMAHY 2T Tłumik LeoVince TT Rolki 3,5g czerwona sprężyna sprzęgła +30% Przebieg: 5 tysiecy Rocznik: 2006
znaczy powiem tak, jak śrubka na gaźniku od mieszanki paliwo-powietrznej jest zakrecona to po rozgrzaniu wchodzi na wyzsze obroty, natomiast jesli powiedzmy odkrece ją z 0,5 obrotu to przy nagłym dodaniu gazu, dusi się...chyba ze przytkam 1/2 otworu filtra powietrza wtedy wejdzie na obroty. Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź, w piątek lub w przyszłym tygodniu wymienie simmeringi na wale i dam znać.
Szczerze mówiąc nie zwróciłem na to uwagi, ale kiedyś wykręciłem filtr powietrza i przykryłem częściowo ręką w gaźniku to tak jakby rzeczywiście paliwo cofało, bo rękę miałem całą z benzyny. Gdzie znajduje się ten zawór membranowy i jak go wymienić?
EDIT: Ok już znalazłem http://www.sqtery.com/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=120
Teraz moje pytanie brzmi, jaki kupić żeby był dobry? Tzn. do mojego skutera pasują podobno wszystkie części z minarelli, czy to oznacza że mogę kupić, np. ten: http://allegro.pl/zawor-membranowy-minarelli-aprila-malaguti-yamaha-i1403811831.html
Zawór znajduję się pomiędzy karterem a króćcem ssącym (przed gaźnikiem} Niekoniecznie musi być cały zawór do wymiany,mogą być do wymiany tylko płytki choć niekiedy obrócenie ich pomaga.
Ja nie wiem , czy przypadkiem nie masz walnietęgo gażnika, to troche dziwne, ze po odkreceniu 0,5 obrotu sruby od regulacji mieszanki paliwowo-powietrznej skuter juz sie dusi... Moj sie dławi dopiero przy 2,5.
Powodem m oze byc lewe powietrze nalezy sprawdzic jaki jest kolor swiecy jezeli biala to lewe powietrze, a takze za malo dostaje paliwa podniesc iglice o jeden zabek.
wszystko o czym tu mowimy to sa zagadki trudne do wyjasnienia na odleglosc czesto sa to blache sprawy z ktorymi nie moga sobie poradzic malo doswiadczeni motocyklisci.
witam ponownie,ja znalazłem pszyczynę tego zamulania wymieniłem dosłownie wszystko i nie było efektu,ale za każdym razem zostawiałem aparat zapłonowy te pod kołem magneto .Ale pożyczyłem drugie od kolegi i bingo trafiony ,skuter wkręca się jak ścigacz już nie zamula ,przerywa.Nowy cylinder 70 tłok pierścienie , nowy wał łożyska uszczelniacze sprzęgło dzwon wariator ,moduł i cewka także nowe 2 gażniki 17mm i 19mm i kilkadziesiąt godzin siedzenia przy wymianie i zamianie próbnych jazd bez skutku. POZDRAWIAM
Sorry że odkopuję ale też mam taki problem że reguluje mieszanke a skuter nie wkręca się i muli ledwo rusza, a jak zakleję mu połowe wlotu powietrza to rwie jak szalony.
Dodam jeszcze że na zimno żeby odpalić muszę ściągnąć filtr i zatkac otwór bo inaczej trudno załapuje a tak to od razu.
ja też przepraszam że odkopuje ale u mnie jest wręcz odwrotnie!!!!! gdy odetkam od wlotu powietrza do gaznika rurke to odrazu nie muli i jedzie jak szlony! więc ja już sam nie wiem chyba trzeba wymienić filtr...