Witam, jestem w posiadaniu chińskiego skutera 2t. Silnik jaki tam się znajduje jest to chyba 1pe40qmb albo 1e40qmb. A wiec skuter nie miał mocy, problemy z przyspieszaniem i w ogóle lipa. Zrobilem generalke (wal, cylinder, tlok, wszystkie lozyska, uszczelki itp) ale problem pozostal... Dodatkowo wymienilem membrane bo puszczala, ale nie poprawilo to za bardzo nic.
Gaznik wyczyszczony, wyregulowany swieca kolor kawa z mlekiem czyli ladnie. na nozce chodzi ladnie, wkreca sie itp, tylko podczas jazdy jest kiepsko... Macie jakies pomysly co moze byc nie tak ? Dodam, ze jest tam dysza 70, nie wiem czy nie a mala.
Z gory dzieki za odpowiedzi :)
dysza dyszą ale nie wiadomo jaki masz gaznik. zrobiłeś generalke na jakichs czesciach.. NA JAKICH? na najtanszych z allegro?
tutaj jest za duzo znakow zapytania.
A wiec nie użyłem najtanszych czesci do naprawy, bralem te ze sredniej pulki, jak bedzie potrzeba to poszukam nazw itp. Lozyska japonskie ogolnie sie postaralem :) (chyba). Gaznik napewno jest z pod znaku mikuni i chyba 15 mm, jutro zmierze dokladnie. Dzisiaj sciagnalem cylinder i nie ma zadnych rys ani oznak zatarcia. Troche mnie dziwi, ze nie ma zadnej roznicy po wymianie wszystkiego. Stary cylinder byl przytarty.
Z gory dzieki za odpowiedz
pozdrawiam
a kompresje jaką masz na tym cylindrze? był z głowicą czy głowica została stara?
Nie glowicy nie zmienialem. A z kompresja bede wiedzial dopiero w nastepnym tyg, mam zamiar kupic manometr. Ale po tym jak odpala , przypuszczam, ze kompresja rowniez jest wysoka. A tak ps. jaka powinna byc kompresja ?
ogólnie tak pi razy oko przyjmuje się tak:
powyżej 12 bar bardzo wysoka
powyżej 10 bar bardzo dobra
powyżej 9 akceptowalna w normie
powyżej 6 słabo
poniżej 6 nędza
ale odpalają nawet jak mają okolice 4 lub mniej.
Sprawdzilem kompresje jest 8.2 na zimnym silniku... troche malo ale zrobilem niespełna 100 km, moze urosnie ? Nie wiem. Troche sie zdziwilem bo wszystko jest nowe i nie jest to najtansza opcja... Gaznik to mikuni 15 mm i w srodku jest dysza 70. Pozdrawiam
kompresja 8 to w zasadzie kwalifikuje się do naprawy. jedzić bedzie - mój jedził z 6.5 nawet- ale o osiągach nie ma mowy
Osiagi osiagami ale czy nie powinien normalnie przyspieszac do tych 45 km/h ? A tak pozatym sciagalem cylinder i tlok i wszystko bylo wporzadku... Czyzby wada fabryczna ?
na jakiej podstawie stwierdziłes że wszystko w porządku? bo manometr jakby co innego mówił.
Na podstawie braku rys zarowno na tloku jak i cylindrze. Z poczatku myslalem, ze zalozylem tlok strzalka do gory ... ale wszystko bylo dobrze. Manometru uzylem dzisiaj.
no to może ten cylinder w zestawie z obecna głowicą daje taką kompresje. To prawde mówić guzik masz tych 70cm bo przy takiej kompresji to sam widzisz jak to jedzie.
Nie rozumiem ostatniego zdania. silnik to seryjna 50 nie przerabiana ani nic. A tak mi przyszlo do glowy czy np. zatkany tlumik moze zanizyc kompresje ? czy raczej jest to nieistotne. 70 mam dysze glowna (przynajmniej tak na niej pisze)
Pozdrawiam
tak, ta dysza 70 mi się utrwaliła że 70...
no to masz 50cm z marną kompresją. to może tak jechac że ledwo jedzie. tłumik raczej kompresji dużo nie zmieni. chyba że jest zatkany na amen