Witam
Tak jak w temacie … słabe ładowanie akumulatora, na mierniku pokazuje mi 6 do 7V. Nowy aku mi się po paru dniach rozładował więc zacząłem szukać przyczyny(myślałem że jakieś zwarcie jest i pobiera prąd… okazało się że po prostu nie ładuje odpowiednio…
Co jest przyczyną i jak to naprawić???
dzięki
cewka , bądź magneto , oblookaj zwoje magneta
Hmm dodam że wszystkie światła, iskra jest. Czy jakby magneto fixowało to chyba by świateł i iskry nie było?? Czy się mylę?
słaby jestem w tych tematach , ale za iskre jest odpowiedzialne to małe czarne gównieko (iskrownik)
i chyba każdy zwoj na magnecie pełni swoją role , ten od ładowania może byc skiepszczony
może masz przewód naderwany, coś zaśniedziałe, źle złączone
Szympa,
nie kombinuj
Nadal nie wiem co było przyczyną rozładowania aku ale po kolejnym załadowaniu kilka dni pojeździłem i jest wszystko ok. Sprawdzałem multimetrem czy nie ma poboru amper (zwarcia) i jest ok.
A z ładowaniem sprawa wygląda tak że po wyjęciu aku i podpięciu miernika pod klemy pokazuje to 6-7v a z zapiętym aku wszystko jest ok czyli 14V. To mnie zastanawiało więc sprawdźiłem dzisiaj u kolegi z pracy i ma dokładnie tak samo…
wniosek z tego że jak nie ma podpiętego aku to reduktor napięcia nie podaje 14V tylko 7V (nie wiem dlaczego tak)
Jeśli macie multimetr i chęci sprawdźcie proszę jak u Was to wygląda…
Tylko co spowodowało rozładowanie akumulatoraż? Musiało być jakieś zwarcie… pojutrze będę wymieniał cylinder to i przy okazji przyjrzę się instalacji może gdzieś kabel jakiś przetarty i czasem może coś zwierać (z reguły przy kierownicy lubią się wycierać).
dzięki wszystkim za pomoc
pozdrawiam
marecki1981i napisał:
czyli 14V
słabo się znam , ale powinno być chyba 13 , nie wiem ..
marecki1981i napisał:
tylko 7V (nie wiem dlaczego tak)
po to żeby nie spaliło cewki
a to że wysiadł , może miało jakiś związek z tym że był niesformatowany
Ładowanie powinno być w granicach 13 -14V (w zależności od obrotów silnika).
A co do sformatowania akumulatora bez obsługowego hmmm przyznam się że pierwsze słyszę…
nic nie mówiłeś że bez obsługowy , zresztą wiekszość aku sprzedją już sformatowane
Zgadza się nic nie pisałem o bez obsługowym ale chodziło mi raczej o to że w ogóle nie słyszałem o formacie akumulatorów.
pozdro