Witam mam problem tego typu że zakupiłem nowy akumulator do skutera 80cc 4 Ah wiem trochę mało tylko ładowanie było jakieś 32v na wyższych obrotach na spokojnych coś koło 20 po podłączeniu do aku miał jakieś 15-16v ładowania odrazu pojechałem i wymieniłem regulator napięcia wtedy pokazywało 14.62v bez podpinania do aku(na samych kablach)natomiast teraz już gdyż podpiąłem pod ten akumulator ładowanie pokazuje mi 12.32v bez świateł zamiast 14.60v a wartość akumulatora bez ładowania to nie zmienne 11.80v tez bez świateł i tu się rodzi pytanie czy przez to wysokie napięcie uszkodziłem akumulatorek? I czy jakbym miał kupić 7Ah to będzie ok?
psujesz kolejne regulatory napięcia nie podpinając akumulatora i odpalając silnik
Czyli to jest przyczyna tego słabego ładowania? Przecież napisałem ze bez akumulatora ładowanie jest 14 ponad a z akumulatorem 12.30
Panowie z firm sprzedających akumulatory mają taki sprzęt którym ci zmierzą sprawność akumulatora pod obciążeniem i powiedzą czy jest sprawny czy nie.
Jest mozliwość że kupiłeś gówniany akumulator i on już na starcie generuje problemy.
Ale jeżeli jest sprawny to masz do wymiany regulator napięcia lub do wymiany stator z cewkami. Ew. któryś z kabelków podgnił/nadpalił się lub nie styka (i to niestety zarówno przy stacyjce jak i w układzie ładowania).
W każdym razie nie odpala sie tego układu bez akumulatora bo gdzieś ta energia z prądnicy musie się podziać. Jeżeli nie może sie podziać w akumulatorze to w kablach zamienia sie w ciepło i coś sie pali. A potem są jazdy jak u ciebie
Mi się , WYDAJE, ze problem jest w gównianym akumulatorze znajomy ma nowy akumulator to podepnę i sprawdzę czy będzie normalne ładowanie a jak nie to mam zapasowy nowy regulator napięcia jeśli to tez nie poskutkuje to na 99% stator do wymiany
Podpiąłem dziś regulator napięcia nowy i było ładowanie 14.32 ale zaś nie szło skuterka ze stacyjki wyłączyć musiałem z modułu wyłączyć dziwna sprawa
Dziwne ale nie bardzo.
tzw “masa gasząca” to sygnał masy ktory idzie ze stacyjki na moduł i pojawia sie jak cofaszna OFF i wyciągasz kluczyk.
Jeżeli ta masa sie na tym przewodzie nie pojawia to moduł nie gasi silnika.