skuter za bardzo dymi

Dzień dobry. Od piątku jestem szczęśliwym posiadaczem Peugeota Speedfight 3 50 2t AC z 2011r. Przebieg 10.000km. Odpala od od razu. Bez żadnych problemów. Obroty po rozgrzaniu 1500-1800, rusza od 5500-6000.
Prędkość max 60km/h przy 7500obrotów.
1.Problemy: strasznie dymi- na biało. Ciśnienie w cylindrze 6-6,5
( w instrukcji napisane jest 6 bar przy 7000 obrotów ) to dobre jest ciśnienie czy za małe ?
świeca NGK BR8HS . świeca ma dużo mokrego nagaru.(kupiłem już BR7HS - jak podaje instrukcja )
Może pompka podaje za dużo oleju ? Olej MOTUL 510 2t.
2. Licznik na lince. Raz na jakiś czas licznik nie pokazuje prędkości. Potem sam z siebie działa.
3. Prawdopodobnie zmieniony jest wariator na Polini. Chciałbym założyć tłumik Tecnigas Next R. Nie chcę jakiś super osiągów ale te 70km/h by było fajnie. Co muszę zrobić z tą rurką co odchodzi od tłumika za kolankiem pionowo w górę?
4. Na koniec przełącznik kierunkowskazów się zacina. A na allegro nigdzie nie widzę używanych ?
Pozdrawim Wojtek.

jeżeli dymi na biało i to gęsty dym co sie długo utrzymuje i śmierdzi olejem - to spala olej.
Tylko że przyczyn może być kilka:

  • marna kompresja i nie przepala dawki tak jak powinien
  • dozownik podaje za dużo lub robisz złą mieszanke z ręki
  • używasz złego oleju
  • zła regulacja gaźnika

nie wiem co masz w instrukcji ale w skuterze 2T 10-11 bar to poprawna kompresja (13-14 to juz super), dopuszczalna to 9 a poniżej tego to w zasadzie naprawa - choć odpalają i jadą nawet przy 6 czy 4,5 bar. Wiec ten olej to pewnie marne sprężanie z racji słabej kondycji cylindra.

No to czeka mnie mały remoncik. Wymiana cylindra. Czy firma Airstal czy jakaś inna jest godna polecenia ? Nie chcę iść w super tuning, bardziej w dłuższą i mniej awaryjną exploatację.
Pozdrawiam Wojtek.

to kup oryginalny cylinder - bedzie jednym z najtrwalszych