Siemka, mam skuterka yamahe i od niedawna mam zalozony na nim cylinder 88cc i jest on bez homologacji bo napisaje jest na nim 49 i takie pytanko czy jak mam prawojazdy kat A2 to beda jakies konsekwencje gdy wyjdzie ze jest to 88 zarejestrowana na 50?
twoje prawo jazdy A2 nie ma w tym wypadku nic wspólnego z wykonaną przeróbką bo to nie w braku uprawnień jest problem.
Problem jest w tym że masz niezgodność w kwitach na motorower. Twoja yamaha jest homologowana jako motorower czyli pojazd który ma do 50 pojemności i jedzie do 45km/h. I od tego typu pojazdu płacisz też OC.
Twoja przeróbka powoduje że twój pojazd już motorowerem nie jest i nie powinien sie znaleźć na drodze bez zmiany klasyfikacji pojazdu. I teoretycznie nie działa jego OC.
No i jakby sprawa wyszła to to jest problemem.
Czyli jak mam na cylindrze napisane 49 to nie da sie tego zarejestrowac na tą 88?
jeżeli masz na cylindrze napisane 49 to możesz nakłamać i zarejestrować go jako 49.
Zreszt a on już chyba jest zarejestrowany??
Nie możesz motoroweru zarejestrować z pojemnością 88 (swoją drogą strasznie dziwną)
Jest na 50 zarejestrowany a te 88cc to stage 6 cylinder z tlokiem i walem i chcialbym wlasnie tego skuterka przerejestrowac z 50 na 88 zeby nie bylo problemow
W sensie czy dałoby rade to juz zarejestrowac jako motocykl
no to jak to jest BigBore kit 88cm to chyba jakis gruby potfoor.
Teoretycznie mozna go zarejestrować jako motocykl cytuje:
ale mogą zarządać opini rzeczoznawcy a rzeczoznawca może zarządać dokumentacji zmian konstrukcyjnych i np udokumentowania że zawieszenie silnika wytrzyma większą moc, że hamulce bedą skuteczne z wiekszej niz 45km/h prędkości i że opony masz z indeksem wyższym niż do 50km/h…itd
Ilość dokumentacji która może być potrzebna do zmiany wpisu o homologacji z motoroweru na motocykl może cie zniszczyć