Witam wszystkich mam problem ze skuterem toros f16 zakupionym w realu.
dostalem go za darmoche ale nie wszystko dzialalo nie wszystkie plastiki byly ok, skuter mial glebe kilka razy. teraz jest skrecony poklejony wyglada jak nowy ale...
jak go dostalem to niekture wiazki byly odpiete nie te zarowki w oprawkach nie dzialaly kierunkowskazy nie dzialal stop, skuter nie odpalal z przycisku.
teraz kiedy podlaczylem inny aku, bo sie okazalo ze w starym nie ma elektrolitu i podlaczylem kostki przy kierownicy dalem nowe lampy to stop dziala pozycja dziala kierunki dzialaja ale skuter nie odpala z rozrusznika.
co jeszcze nie ma napiecia dawanego w celu ladowania akumulatora. po odpaleniu ze stopki moge zapalic swiatla z tylu i z przodu drogowe, po podlaczeniu aku reszte swiatel ale chce zeby skuter odpalal z rozrusznika i zeby ladowal akumulator, co moge sprawdzic - ps bezpiecznik jest ok.
prosze o odpowiedz tylko prosta jak mam cos sprawdzic to napiszcie gdzie jest ten element.
Może to być wina rozładowanego (nie w pełni naładowanego) akumulatora. W czasie odpalania rozrusznikiem jest zbyt duży spadek napięcia i "na iskrę już nie starcza". Co do ładowania- jeśli wszystkie przewody i połączenia są w porządku to zacznij od wymiany regulatora.
ok spróbuje a powiedcie mi jak to jest z tym zapłonem. co to jest te cdi i za co odpowiada i jak jest rozrusznik podłączony. i moje pytanie czy jesli by był regulator padniety to czy by sie swiatła drogowe paliły, czy jeśli sie one pala to czy mogę przeciąć kabel zasilajacy światła i podłączyć go do akumulatora by się wtedy ładował. prosze napiszcie mi jeszcze czy w tym skuterze jest prądnica czy jakiś alternator i jak go szukać bo nie wiem co odpowiada za ładowanie w czasie pracy silnika??? pozdrawiam i sorki za tak proste pytania ale zawsze jeździłem autem a nie skuterem ale przy cenie ropy 5,50 i spalaniu auta 7 litrów wiadomo czemu chce ten skuter sprawny mieć
1) Do akumulatora dasz napięcie zmienne ? Bo takie idzie do świateł. 2) Będziesz używał tylko pozycyjnych ? 3) Ciekawe ile akumulator takie obciążenie wytrzyma. Pamiętaj, że jak światła są wyłączone to prąd jest wytracany w rezystorze.
Poza tym o światłach w torosie była mowa już kilka razy, widać, że nowi nie czytają nic forum...
Człowieku gdzie ty chc esz do urządzenia elektrycznego wd 40??!!na szczotki?? Wszelakie styki czyści się tylko szczotką druciana ,lub też papierem sciernym. około 100 grubości sprawdzasz ładowanie najprostrzym miernikiem przykładając + do + a - (czyli czarny ) do - i podczas ładowania sprawdzasz prąd jaki podaje przy akumulatorze. normalne napięcie akku oscyluje mniej więcej około 11, 12 Volt. w czasie ładowania powinieneś mieć w granicach 14, 16 V (zależy jakie ładowanie) Jeszcze jedno po drodze od akku do świateł powieneś mieć cos takiego jak regulator napięcia ( taka większa,zazwyczaj szara,kostka) może też on padł, tyle,ze jeśli on by ci padł to większosć zarówek w Twoim skuterze szlag by trafił po niedługiej pracy...