Skuter przestał działać.

Wiatam.
Posiadam skuterek peugeot speedfight3 , z cylindrem 70 CC Top performance. Mam w nim założony gaźnik 21mm dellorto i mi strasznie dużo palił (8L/90 km) i też go zalewało. Przy zwalnianiu jak dodałem gazu na max strzelał z tłumika . Postanowiłem zmienić gaźnik na dellorto 19mm i skuterek przestał działać. Był regulowany i nic. Co to może być.? Dodam jeszcze że mam air boxa a nie stożek. I wszytko działało. Pomocy.:unamused:

jeżeli zmieniłes tylko gaźnik to znaczy że albo go niezbyt poprawnie zamontowałeś albo gaźnik jest totalnie nie wyreguowany lub uszkodzony.
Ale wiele nie wygrasz taką zamianą. Mi na 19mm gaźniku i 10KM cylindrze wciągał 6.5-7.7 średnio

To pytanie z innej beczki. Cylek zatarty to już wiadomo bo u mechanika bylem. Poprzedni właściciel chyba olał docieranie. Jaki cylinder kupić żeby leciał tak mniej więcej z 80/85 km/h.
Kupować znowu tego Top Performance .? Czy jakiś inny. I jak docierać taką 70 CC. Dodam że nie używam dozownika tylko mieszam bezpośrednio w karnistrze i tankuje. Jakim olejem ? Mineralnym czy syntetykiem. Żeliwny czy aluminium.? Przepraszam za taką dużą ilość pytań ale jestem laikiem w tych tematach. Dopiero się uczę.

malossi sport 70, Dr evo 70, Top performance… każdy z mocą około 10KM bedzie dobry żeby pojechac ten 80km/h

A docieranie.? Bo już wiele metod czytałem ale myślę że ty będziesz wiedział najlepiej bo jestem pojętny. I jaka proporcja klasycznie 1:50 czy jakieś inne

docieranie jest proste - nie pałować. U mnie producent S6 zalecał lać 1:33 na docieraniu i tak bliżej tego 1000km przechodzić na docelowe 1:50.
Ale to zawsze producent cylindra powinien dostarczyć taką informacje na jakiej mieszance na nim jeździć

Dzięki wielkie.