Witam od jakiegoś czasu mam problem z którym nie mogę sobie poradzić. Skuter kupiłem używany. Po dwóch tygodniach użytkowania zaczął się sypać. Najpierw pewnego dnia po przejechaniu około kilometra zaczął tracić moc, usłyszałem zgrzyt i silnik zgasł. Skutera nie dało się odpalić. Pomyślałem, że może to wina świecy lub akumulatora. Okazało się, że akumulator był suchy. Wymieniłem go na nowy.
Po wymianie akumulatora skuter chodził bez zarzutu przez około tydzień. Początkowo zaczął Mi gasnąć na światłach lub jak stałem w korku, po regulacji obrotów problem na moment znikł po czym znów wrócił. Z dnia na dzień zaczął pojawiać się ten sam problem co przy wydojonym ako, czyli po przejechaniu kilometra lub dwóch było słychać charakterystyczny zgrzyt i silnik gasł. Po odczekaniu 10 minut skuter odpalał i można było wrócić do domu. Po regulacji gaźnika problem jakby znikł na 2 dni i skusiłem się na wypad za miast. Około 5 kilometrów poza miastem skuter w podobny sposób jaki wcześniej opisywałem zgasł, lecz tym razem po 10 minutach odpalił na moment, po czym wyłączył się na Amen. Po tej sytuacji postanowiłem odwiedzić mechanika.
Po około 7 dniach pobytu skutera w warsztacie dowiedziałem się, że go przetarłem lub wcześniej był przetarty. Mechanik stwierdził, że należy wymienić Tłok, cylinder oraz kolanko które jest strzaskane. Zgodziłem się na tą naprawę, poczekałem kolejny tydzień i dzisiaj pojechałem go odebrać od Mechanika. Po przejechaniu około 700 metrów skuter znów zgasł w ten sam sposób co wcześniej i na trzy razy, że tak powiem wróciłem do warsztatu pozostawić go celem dalszych oględzin. Chciałbym jeszcze dodać, że przez cały czas używania maszyny miała Ona lekki wyciek na gaźniku z wężyka paliwowego, wymiana wężyka też nic nie dała.
Macie jakieś pomysły co nawaliło ?
Olej był dolany natychmiast gdy zapaliła się kontrolka.
Mechanik sprawia wrażenie, jakby nie wiedział do końca gdzie może leżeć przyczyna awarii. Poinformował, że musi rozebrać cały silnik i być może nie będzie już się opłacało naprawiać skutera.
Wcześniej gdy sam szukałem przyczyny, myślałem, że regulator napięcia może być uszkodzony, ewentualnie kranik podciśnieniowy. Z tego co wiem te elementy są dobre.