Witam mam problem ze swapem piaggio zip skuter był na dotarciu to jeździłem wolno aby sie dotarł 40-50 km/h i czasami przycisnąć jednak mam teraz problem jeździłem na tłumiku leo - vince zx skuter jechal max 60 gdy zmienilem na seryjny jedzie okolo 45 nie jest zablokowany wszystko jest sprawne lecz zauważyłem ze na przeciwtalerzu pasek nie wchodzi na najwyższe obroty tzn zostaje około 4 cm nie wyślizganej powierzchni regulowałem gaźnik nic to nie dało co zrobić ?
Zacznijmy od wydechu. Oryginalny posiada katalizator oraz zwężenie w kolanku. Powodują one większe opory w wydalaniu spalin co z kolei osłabia silnik. Jeżeli chodzi o pasek, to albo masz pierścień blokujący pełne zwarcie przeciw talerzy wariatora, albo zużyty pasek. Ten w trakcie eksploatacji ściera wewnętrzne zęby, boczne krawędzie oraz traci swoją elastyczność, przez co się wydłuża.
hm czyli co proponujesz najpierw wymienić ?
Jeżeli nie masz żadnej tulei blokującej pełne zwarcie wariatora, to tak. Nie jest to duży koszt, a i tak z czasem będziesz musiał to zrobić. Pasek nie wymieniony w porę może pęknąć i narobić szkód. Niektóre skutery mają mechanizmy pomp oleju w komorze paska. Zdarza się, że przy zerwaniu paska napędowego mechanizmy te ulegają uszkodzeniu.