Witam.,, ostatnio zauważyłem że skuter na wolnych obrotach na ciepłym silniku nie ma siły jechać,.
zobaczyłem że brakuje jednej śrubki na łączeniu wydechu z cylindrem ,zamontowałem podobną ,ale również nie miał siły na ciepłym silnik na wolnych obrotach , dopiero rusza po 3sekundach szrpnie, to 2t nie był wymieniany olej przekładniowy po 300km .podobno się nie wymienia tak powiedział od gwarancji gościu" w 2t nie"
możliwe że cylinder do wymiany
ja cylinderek wsadziłem 80 do 727 i pomykał parę lat, ale i tak teraz nie jeżdżę bo bez prezerwy coś sie psuje - teraz lampy ;[
chłodzony powietrzem???
zagrzewa się i tyle, bo w silnikach 2T, nie ma czegoś takiego jak zmiana oleju w przekładni, więc dobrze zostałeś poinformowany, przez 'gościa z gwarancji'. Jedynym olejem jaki lejesz jest ten do zbiornika/dozownika oleju (obok baku paliwa, przynajmniej u mnie tak jest). Olej 'przekładniowy' jest jeszcze z tyłu w napędzie, obok tylnego koła, ale ten akurat nie musi być zmieniany zbyt często.
Więc prawdopodobnie silnik masz jeszcze nie dotarty (zależy jaki przebieg), zresztą ja mam chłodzenie LC (może i stare ale nie nawaliło nigdy i zawsze dba o optymalną temperaturę silnika), więc niech się lepiej wypowie jeszcze ktoś kto ma chłodzenie AC...
W przekladni olej się wymienia. Nie wiem czy to obowiązek, ale w instrukcji mialem że po pierwszych 300km trzeba wymienić.
Mówisz, że na ciepłym silniku, jak nie rozgrzewasz silnika i jeździsz na pełnej manetce to może tak być. Ogółnie w 2t tak jest, że ciepły silnik traci na zwinności itd ;)
Nie tylko 2T, ale 4T również. Każdy ciepły silnik traci moc, a traci jeszcze szybciej, gdy jest chłodzony powietrzem
jeździłem w trasy po 120km skuterem. drogę pokonywałem w 2,5 h moja prędkość wynosiła około 80km/h niemalże przez cały czas. silnik chłodzony powietrzem i nie tracił mocy. kolega imburek ma poważny problem bo nie powinno tak być nawet gdyby było 40*C.
DamianRysiek... napisał:
zagrzewa się i tyle, bo w silnikach 2T, nie ma czegoś takiego jak zmiana oleju w przekładni, więc dobrze zostałeś poinformowany, przez 'gościa z gwarancji'. Jedynym olejem jaki lejesz jest ten do zbiornika/dozownika oleju (obok baku paliwa, przynajmniej u mnie tak jest). Olej 'przekładniowy' jest jeszcze z tyłu w napędzie, obok tylnego koła, ale ten akurat nie musi być zmieniany zbyt często.
Pomyliłeś kolego pojęcia bo właśnie w przekładni(zespół kół zębatych)(do przekładni zaliczamy też zespół wariatora paska i sprzęgła)
zmienia się olej.
Napęd to chyba masz na myśli zespół napędowy w który skład wchodzi silnik wraz ze skrzynką biegów (przekładnia CVT w tym przypadku)
Tak więc wymieniaj kolego imburek olej w przekładni (zespole kół napędowych) zgodnie z instrukcją.
Co do problemu może regulacja gaźnika? Na zimnym (ssani załączone) dostaje w miarę dobrą dawkę paliwa. Jak się rozgrzeje ssanie automatycznie się wyłączą powodując zmniejszenie ilości paliwa w mieszance.
Pomylić nie pomyliłem, ale zabrakło mi odpowiedniego słowa :) Dzięki za sprostowanie
Myślę, że to normalne na nierozgrzanym i ma prawo się zdarzać. Np. Mój zipp miał tak po zakupie i teraz po 3 tygodniach garażowania też na początku tak się działo jak jechałem nie rozgrzanym ale po jakichś 30km się unoromalizowało.