Skuter na wtrysku - warto czy nie?

Siemka. Nie wiem czy w dobrym temacie pisze jak coś to proszę o przeniesienie. Zastanawiam się nad Peugeotem JetForcem 50 na wtrysku z silnikiem TSDI czy jakoś tak i tu moje pytanie czy warto kupić z wtryskiem? Słyszałem głównie o SR Morini z wtryskiem że są awaryjne i że naprawa droga a jak to jest z Peugeotem? Nie mam zamiaru go tuningować. Interesuje mnie wtrysk głównie dlatego że podobno mniej palą.

palą bardzo mało max 2,5/100km.

Jeśli chcesz wtrysk musisz lać bardzo dobre paliwo z zaufanych stacji. Jeśli będziesz dbał i będziesz regularnie czyścił filtr powietrza lał dobre paliwo to ci się nie zepsuje.

Ale oczywiście jak ci się zepsuje to jak naprawa silnika sterowanego komputerowo będzie droga.

Ja osobiście bym sobie kupił coś na wtrysku bo mało palą a mój zaczyna palić coraz więcej…

Ja POLECAM

było już milion taich tematów. Używajcie opcji szukaj a nie zasyfiacie forum.


Jesli masz kase na ewentualne naprawy wtrysku to możesz brać, ale gaźnik jest dużo bardziej praktyczny i tańszy w naprawie.

Jeśli chcesz zrobić jakis tun mechaniczny to też częsci są droższe i do tego trzeba wgrywac nowe mapki silnika.

Plusy:
niskie spalanie
dobre osiągi

minusy:
przy awarii duże koszty napraw
zmiana map podczas tuningu

To ostatnie Cie nie dotyczy z tego co mówisz. Zrób jak uważasz
Udanego zakupu

Tuning zdecydowanie odpada. Jeśli chodzi o benzynę to na moich starych skuterach tankowałem tylko na Orlenie bo mam koło domu a to chyba dobre paliwo. Można jeszcze jakoś zadbać o ten wtrysk prócz lania dobrego paliwa i czyszczenia filtraż Osiągi są dużo lepsze niż w gaźniku czy praktycznie mało co odczuwalne? Co myślicie o marce Peugeotą Do tej pory jeździłem tylko Aprilia a o Peugeotach słyszałem różne zdania. I moje najważniejsze pytanie: przy zakupie jak poznać czy skuter na wtrysku dobrze chodzić

Co myślicie o marce Peugeotą



niby ich silniki są mocne, ale w porównaniu z p/g czy minarelli wytrzymuja małe przebiegi :/ po ok. 20-25 tys. silnik do remontu.


Jak juz chcesz koniecznie wtrysk to bierz Aprilie SR factory/di-tech, ale te od 2004r jak piaggio przejęło aprilię, albo Piaggio NRG pure jet

Właśnie SR nie chce bo już jedną miałem sprzedałem w tamtym roku pod koniec sezonu tylko miałem wersje z gaźnikiem. Są jeszcze jakieś inne skutery które mają wtryski prócz SR i JetForcaż Chciałbym żeby jeszcze ktoś powiedział co myśli na temat wytrzymałości silników Peugetoa.

piaggio NRG pure jet jest na wtrysku. A mimo, ze miałeś SR zastanów się nad SRką factory :wink: zupełnie inaczej wygląda niż zwykła SR :slight_smile: chyba runnery jeszcze wychodziły na wtrysku, ale nie jestem pewien na 100%. Malo jest z sqtow z “wytryskiem” :lol:

Runner Purjet jest.
Dlaczego sprzedałeś sr?
Silniki w peugeotach są jak dla mnie dziwne. Ogólnie peugeoty nie przypadają mi do gusty jeśli chodzi o silnik. Ale jetforce jest dobrym skuterkiem (chodzi o wszystko poza silnikiem który się nie zmieńił)

Sr sprzedałem okazyjnie. Kupiłem na początku sezonu zrobiłem nią trochę km, trochę się zużyła i trzeba by było zmienić parę części eksploatacyjnych na wiosnę więc ją wystawiłem na allegro i poszła za tą samą cenę co kupiłem pod koniec sezonu :slight_smile: Ta SR którą miałem była super i mogę szczerze polecić każdemu kto chce kupić ten skuter z silnikiem Morini. Brała SR z minarelli ale nie żałuje że sprzedałem. W tym roku robię prawko ale to dopiero w wakacje i chce jeszcze coś do pośmiagania na ten sezon tylko właśnie ważne jest dla mnie żeby mało palił. Jak na razie z tego co patrze na allegro to najbardziej mi się podoba JetForce.

Jet Force przecież bardzo podobny do SR factory jest. A factorka ma duzo lepszy silnik. :roll:

Powiem ci tak wtrysk i gaźnik jest świetny ja brałem to co się nawinie była okazja to kupiłem mianrellke sześciu moich kumpli ma ditechy z czego jeden wymieniał raz wtrysk bo zalał ukrainy … reszta leje na polskich stacjach jedyne co wymianiają to olej i jazda, dużo osób wypowiada się na temat di-techów nie znając ich dobrze bądź wogule ich nie mają :evil: ja osobiście trochę żałuje że wziołem minarellke bo za tuning raczej nie mam zamiaru się brać jedynie tam wario , sprzęgło a pali ten 1l więcej jak się dobrze postarasz co w moim przypadku jest bardzo proste taki mam styl jazdy ! Pozdrawiam

No jest podobny tylko tak jak teraz to chyba trudniej jest dostać SR Factory z wtryskiem niż JetForca bo pośrednia wersja SR mnie już nie bardzo interesuje. Myślicie że lepjej kupić skuter teraz przed sezonem czy jakoś na początku? Teoretycznie nie w sezonie powinno być taniej. Na razie znalazłem JetForca który by mnie interesował:

http://moto.allegro.pl/item526001231_peugeot_jetforce_jet_force_50_tsdi_2003.html

Max do wydanie będzie koło 5000zł ale ja chce kupić jak najtaniej i nie starszy niż 03’.
Już na 100% będę brał z wtryskiem nic innego nie biorę pod uwagę. SR pośrednia z wtryskiem kupie tylko w wypadku gdy się trafi okazja bo nie chce 2 takiego samego skutera tylko z trochę innym silnikiem.

Aha i jeszcze pytanie do motórzysta czy te na wtrysku są mocniejsze czy praktycznie to samo?

PodLy napisał:

Silniki w peugeotach są jak dla mnie dziwne. Ogólnie peugeoty nie przypadają mi do gusty jeśli chodzi o silnik. Ale jetforce jest dobrym skuterkiem (chodzi o wszystko poza silnikiem który się nie zmieńił)

PodLy a niby czemu mówisz że silnik ten sam przecież JetForce ma całkowicie inny silnik niż SF2 i te inne przeważnie Peugeoty mają silniki te co są montowane w SF2 ale JetForce (gaźnik) ma inny silnik i tak samo JetForce (wtrysk) ma inny silnik chyba te 2 skuty mają montowane całkowicie inne silniki niż reszta ich rodzinki ;-)