Witam, mam problem ze skuterem Piaggio zip 50/70 2t. Otóż po dodaniu gazu do oporu skuter ruszy, wkręci się na wysokie obroty a po chwili traci moc i gaśnie. Gaźnik w nim jest nowy, moduł też nowy odblokowany także nie wiem w czym tkwi problem.
standardowo.
pomiar kompresji i jak jest właściwa to regulacja gaźnika (nowego też).
kompresja wynosi 7bar,
dodam jeszcze że na stopce centralnej wkręca się na wysokie obroty i je trzyma, tylko pod obciążeniem ma problem
Trochę niska kompresja wychodzi. Jakim miernikiem mierzone? Gaźnik tylko kupiłeś i przełożyłeś, czy próbowałeś regulować (NIE ŚRUBKĄ SKŁADU MIESZANKI)?
kompresja 7 bar to nie jest “troche niska” tylko “natychmiast wymień ten cylinder”.
Jezeli poprawnie mierzysz to wniosek jest taki:
- cylinder zdycha wiec ma problem z odparowaniem paliwa z racji barku kompresji. czyli jak bardziej odkręcisz to go zalewa.
czyli standardowo…
kompresja 11bar i więcej jest porządana.
powyżej 9 jest uznawana za poprawną.
poniżej 9 kwalifikuje cylinder do wymiany.
Ty masz 7
@Wombat zgadzam się, że jest to ciśnienie sprężania kwalifikujące cylinder do wymiany. Weź tylko pod uwagę, że jeżeli jest to osoba nie mająca styczności z mechaniką na co dzień to do pomiaru wykorzystał miernik z Alledrogo za 50 zł. A on przy nowym cylindrze w silniku 2T potrafi dać wskazanie 3 bar. Niech pochwali się czym mierzył.
ale reszta objawów sugeruje że jednak jest coś na rzeczy
Ewentualnie regulacja gaźnika, i wtedy pomiar kompresji.
nie, najpierw pomiar kompresji. żeby było wiadomo czy jest sens cokolwiek regulować