Skuter dławi się po dłuższej jeździe

Witam

Mam skutera Kingway Fonero i mam problem. Problem polega na tym że po dłuższej jeździe skuter zaczyna się dławić i w końcu gaśnie, jak poczekam kilka minut dalej mogę jechać ale jak dodam więcej gazu to znowu to samo. Czym to może być spowodowane?

Od kiedy Ci się to zaczęło? Od okresu wyższych temperatur? Może przegrzewa się...

dzisiaj to zauważyłem bo wcześniej dalej nie jeździłem, jak jechałem w dłuższą trasę to mi zaczoł się dławic i wreszcie zgasł i dopiero po 15 minutach mi odpalił ale musiałem jechać na małym gazie bo jak więcej dodałem to mi zgasł.

Wygląda na przegrzanie ale wcale nie musi nim być. To 2T czy 4T?

4T

I jeszcze jedno jak odpale go i potem dodam szybko gazu na full to na sekunde się zadławia.

Hm, nie jestem znawcą 4T. Może za uboga mieszanka? Kiedy regulowałęś gaźnik? Może jeszcze ma ktoś jakiś pomysł?

Niedawno go kupiłem gdzieś tak z miesiąc temu i gaźnika nie regulowałem. Zauważyłem że był wymieniany filtr od paliwa i teraz jest taki podobny do tego

http://allegro.pl/filtr-paliwa-skuter-motocykl-quad-6mm-motocyklowy-i2432462816.html

Mi się zdaje, że:
albo przegrzewa się silnik, co jest chyba rzadko spotykane w nowych sprzętach.
albo źle ustawiony gaźnik. Sprawdź świecę czy nie zakopcona, bo takie dławienie przy ruszaniu miałem, gdy miałem za bogatą mieszankę.

jutro spróbuje wyregulować gaźnik, może mi ktoś napisać jak to zrobić krótko, zwięźle i konkretnie?

wyczyść filtr powietrza, za mało powietrza dostaje i sie dlawi na wyzayszych obrotach, jak to nie pomoze sprobuj sie pobawic z srubka na gazniku od paliwa. jak stoisz z tylu skutera po lewej stronie gaznika taka mala zolta srubka:)

pobawiłem się śrubkami od mieszanki i od obrotów i chyba jest już dobrze, wydaje mi się że przedtem śrubka od mieszanki była za bardzo wkręcona. Jak sprawdzić czy gaźnik jest dobrze wyregulowany? O i jeszcze jedno jak widziałem na filmikach na youtube to inni w filtrze powietrza mają taką gąbkę a ja mam taką harmonijkę czy to może jakoś wpływać na osiągi i czy przy wlocie powietrza do filtra powinna być taka gąbka? Bo teraz jej nie mam bo mi ją wciągnęło do środka.

w filtrze musi byc gąbka a mówiąc o gazniku w 4t to złotą srubkę wkręcasz na maksa a później odkręcasz od 2,5 obrotu do 3 obrotów

Musisz mieć gąbke, gdzie ci ją wciągneło ? Wyciągnij ją i załóż tak jak była i będzie chodziło.

Po prostu jak rozebrałem filtr powietrza to w środku była taka mała okrągła gąbeczka i była trochę naderwana i zauważyłem że jej resztki znajdują się przy wlocie, musiałem założyć inną bo ta się już się nadawała. Zauważyłem też że przy ruszaniu coś piszczy myślę że to sprzęgło bo jest to taki metaliczny dźwięk, mam zamiar wymienić je na nowe czy to będzie dobre :

http://allegro.pl/sprzeglo-sportowe-skutery-4t-107-mm-i2432939074.html

Może sprzęgło się jeszcze nadaje, więc po co zmieniać. Jak piszczy, to weź zdejmij i przeczyść papierem ściernym okładziny, na jakiś czas pomoże. te piszczenie sprzęgła to częsta przypadłość chińczyków, poza piskiem nic się nie dzieje.

Zobaczę ale i tak miałem wymieniać sprężyki na czerwone i sprężynę centralną na niebieską to od razu wymienię sprzęgło na sportowe ale najpierw zrobię tak jak mówisz Bartolini zobaczę w jakim stanie jest to sprzęgło.

I znowu pojawił się problem z pierwszego postu, skuter po dłuższej jeździe zaczął się dławić i wreszcie zgasł musiałem odczekać z 10 min żeby odpalił dopiero pojechałem dalej. Wydaje mi się że skuter się przegrzewa bo znowu upały, co może powodować że on się tak grzeje?