Od pewnego czasu mój skuter zaczął brać olej. Kiedy sprawdzałem poziom na miarce nic nie pokazywało. Ostatnio kupiłem nowy olej i postanowiłem dolać. Po odpaleniu skutera zaczął dymić tak na niebiesko/biało. Czytałem , że mogą to być zużyte pierścienie lub uszczelniacze zaworowe. Tylko sęk w tym , że na wakacjach robiłem remont silnika i wymieniałem uszczelniacze i ogólnie cały cylinder tłok ,itp.Nie jest odczuwalne , że skuterek stracił na mocy, ale kompresja jest trochę słabsza niż wcześniej. Może pierścienie jakiejś złej jakości ?. Liczę na odpowiedź pozdrawiam.
skoro kompresja jest złej jakości to już sam sobie odpowiedziałeś. Argument że w wakacje robiłeś remont to marny argument. Nie wiadomo jak dokładnie i dobrze to zrobiłeś, jak dobre cześci kupiłes, jak docierałeś…itd
Wiec skoro bierze olej i dymi na niebiesko i mówisz że kompresja słabsza - no to albo zaworki nie trzymają kompresji i/lub olej sie leje ich uszczelniaczami albo pierścienie (cylinder) się poddały.
lub za dużo oleju nalał i uszczelniacze.
Jaka jest ta kompresja? Jak nie stracil na mocy to wedlug mnie uszczelniacze zaworowe.