Witam.
Mam taki problem z moim skuterem i bardzo was proszę o pomoc bo już nie mam pojęcia co jest nie tak.
Pewnego dnia zaczęło cieknąc paliwo z filtra powietrza. Po odpaleniu chodzi jakieś 10 sekund zalewa filtr i gaśnie. Zacząłem więc wymieniać to co ludzie pisali na forach. Wymieniłem kranik podciśnieniowy, filtr powietrza, gaźnik, I wczoraj ustawiłem zawory. Odpalił od szczała ale dalej zalewa filtr powietrza. Wyciągłem rurkę (odme) od filtra powietrza i to z niej tak leci do filtra powietrza. Morze ktoś z was mi podpowie gdzie jest problem.
Ż góry dziękuję wszystkim forumowiczom za pomoc.
paliwo ci leci odmą czy olej?
w odmie mają prawo być tylko opary oleju… ew. skroplone opary oleju.
Jeżeli masz tam paliwo to masz mega przedmuchy z cylindra przez pierścienie lub uszczelniacze zaworowe w głowicy
Cieknie paliwo nie olej. Okazało się że problem był w nowym gaźniku. Blaszka od pływaka była z byt wygięta do góry, wystarczyło ją troszkę podgiąć w dół i teraz jest ok nic nie cieknie. Gdy próbuje podłączyć wężyk (odme) do filtra powietrza skuter od razu gaśnie i nie chce odpalić ale jak odłączę go z filtra powietrza odpala od szczała.
załóż ta odme i reguluj gaźnik z załozoną odmą - o ile zakładasz ją prawidłowo a nie w miejsce podciśnienia
Ok spróbuje.
Odma wychodzi z dekielka gdzie ustawia się zawory i wchodzi do filtra powietrza zaraz przy takim sitku wiem z kąd ją wyciągnąłem gdybym dołączył wężyk od podciśnienia to bym nie odpalił skutera a ja go odpalam bez problemu tylko jak próbuje podłączyć odme do filtra powietrza to wtedy gaśnie. Puźniej spróbuje ją podłączyć i ustawić gaźnik. Jak się uda to napiszę morze komuś się przyda
czekaj. ale jak ściagasz tą odme z dolotu to zostawiasz tą dziure w dolocie zaślepioną czy nie?
Bo jeżeli ją zostawiasz bez zaślepki to silnik sobie nią ciagnie powietrze.
Wiec jeżeli kiedy ją zaślepisz odmą już nie zapala to by znaczyło że paliwa podaje tyle że bez dodatkowego powietrza z tej dziurki tego nie może zapalić.
Zakładając że wszystko inne jest ok to by znaczyło że musisz albo zmniejszyć ilość paliwa podawaną na wolnych obrotach albo pozwolić mu zassać więcej powietrza (lepszy filtr, zdjac restrykcje z puszki dolotowej…itd).
Jaki gaźnik z jakimi dyszami wsadziłeś a jaki był poprzednio? Bo zachowuje sie jak przewymiarowany gaźnik
Wcześniej był 50 i teraz też jest 50. Podaje link.
https://allegro.pl/oferta/skuter-4t-gy6-139qmb-tuning-odblokowany-gaznik-7443143417?snapshot=MjAxOS0wNS0wNlQwODozMzoyMC4yNTJaO2J1eWVyOzMxMmRkNGI2MDVkYmNmY2JjMzk5ZDU5OTQ0MzQ3MTcxZWU1NzhhZjg3NDA5NjA2YjU1YTFmZWM4MGRhM2Q4MzA%3D
Nawet jak zaślepie tą dziurkę to nic się nie zmienia chodzi tak samo.
Zrobiłem tak:
Odpaliłem skuter, dałem mu więcej powietrza i podłączyłem odme.
Po podłączeniu odmy obroty trochę spadły ale nie zgasł wyregulowałem troszkę gaźnik i teraz jest ok odma podłączona odpala od szczała.
Szukałem problemów tam gdzie mnie nakierowałeś i pomogło.
Dziękuję za pomoc
Życzę powodzenia