Skuter 4t

Od jakiegoś czasu wycieka mi paliwo z gaznika i filtru powietrza iglica ustawiona na środek

Którędy wycieka to paliwo z gaźnika? Obserwujesz tylko wyciek z filtra powietrza?

Gaźnik trzeba odkręcić, a następnie zdemontować wszystkie podzespoły. Każda część ma być dokładnie skontrolowana i umyta. Najlepiej, żeby umył to ktoś kto posiada myjkę ultradźwiękową. W Twoim przypadku zwracasz szczególną uwagę na stan i działanie pływaka oraz zawór iglicowy. Oprócz tego oczywiście trzeba sprawdzić lub - jeżeli zajdzie taka potrzeba - wymienić uszczelki. Po umyciu i osuszeniu podzespołów pora na złożenie gaźnika. Sprawdzasz i ewentualnie regulujesz poziom paliwa w komorze pływakowej. Później szukasz sobie wstępnych ustawień gaźnika, które pozwolą na odezwanie się silnika i bierzesz się za końcową regulację. Jeżeli wszystko zrobisz prawidłowo to będzie działać.

Przy okazji polecam sprawdzić, czy benzyna nie przechodzi króćcem dolotowym do komory sprężania, gdzie następnie przesiąka przez pierścienie tłokowe i rozcieńcza olej silnikowy. Jeżeli zaobserwujesz, że poziom oleju silnikowego się zwiększył lub zwyczajnie - czuć zapach benzyny - warto przed rozruchem silnika wymienić olej silnikowy na nowy.

Gaźnik jest po 3 czyszczeniu

Tłumaczę Ci sposób w jaki się usuwa tego typu niesprawności. Trzeba było napisać wcześniej, że jest po 3 czyszczeniu. Niestety Twój opis był tak nieudolny, jak i nieudolny jest sposób wyczyszczenia i regulacji Twojego gaźnika.

Sprawdziłeś pływak? Jak? Obejrzałeś go i założyłeś? Może warto by było sprawdzić, czy nie jest gdzieś pęknięty? A może tonie przez co zawór iglicowy nie zamknie dopływu paliwa do pełnej już komory paliwowej gaźnika? Oglądałeś jak wygląda zawór iglicowy? Próbowałeś ustalić przyczynę, dlaczego nie zamyka dopływu paliwa do komory?

Czym czyściłeś gaźnik? Wyregulowałeś odpowiednio maksymalny poziom paliwa w komorze pływakowej? Jak to zrobiłeś? Jaki jest ten poziom? Skąd masz informacje jaki powinien być?

Pływak jest cały a po pierwszym czyszczeniu oddałem do czyszczenia mechanikowi

Motocyklowego? To trzeba mu ten gaźnik zawieźć i niech poprawia.

A moze to byc wina filtru paliwa,że puszcza drobne brudy

Masakra… Od tego jest filtr paliwa, żeby zatrzymywać zabrudzenia. Powodem Twojego problemu jest to, że zawór iglicowy nie odcina dopływu paliwa do komory pływakowej. Paliwo wypełnia całą komorę i wychodzi do gardzieli, skąd przecieka do filtra powietrza i może komory sprężania. Maksymalny poziom paliwa w komorze pływakowej można regulować zgodnie z zaleceniami producenta gaźnika. Jak będzie źle wyregulowany to paliwo będzie się przelewać do gardzieli. Może też być tak, że brud podchodzi pod zaworek iglicowy. On się “niby” zamyka, ale występuje nieszczelność spowodowana jakimś paprochem, albo ziarnkiem piasku - różne rzeczy się zdarzają.