Witam, mam problem gdy stoje na swiatłach i chce ruszyc daje manetke na full i tak jakby zamulał, nie miał siły ruszyc ale gdy juz tak rusze i od 10-15km/h jest juz wszystko ok dostaje kopa i ladnie rusza co moze byc przyczyna ?
przyczyna to to ze 4t hahaha
hehehe tez cie kocham <3
Witam, może przeczyść gaźnik jeśli jeszcze tego nie robiłeś, no i oczywiście zaworki, jak to nie pomoże będziemy myśleć dalej.
Moze z poczatku dostaje za duzo paliwa i go przymula, musisz pokombinowac z gaznikiem, ja mam na niecale 2,5 obrotu ustawione i nawet ladnie sie zbiera jak na 4t, tylko ze ja mam 60ccm, Jesli silnik na dotarciu to tez nie oczekuj cudow od razu.
Hades1988@ Sprawdzałeś kolor osadu na świecy ? Bo jeśli masz tylko o 2,5 obrotu wykręconą śrubę od regulacji mieszanki paliwowo-powietrznej to nie uwierzę, że masz dobrze wyregulowany gaźnik. ; )
Raczej jest dobrze wyregulowany, swieca no prawie kawa z mlekiem, wiem, ze powinienem na troche wiecej mu dac chociaz 3. Ale jak tylko siegam pamiecia tak ustawilem i jest oki.
stunt4ever zamula Ci bo wyjąłeś zwężkę z filtra powietrza przez co dostaje za dużo powietrza. Włóż ją z powrotem.
Co do regulacji, to mi bardzo dużo palił mój F16 to zmieniłem dyszę z 85 na 80, i śrubka od regulacji mieszanki jest wykręcona o 1,75 obrotu.
mam stozka ;p
i już wszystko jasne. Załóż z powrotem seryjny filtr.
ja ciagle na stozku jezdze gaznik jest wyregulowany/byl dysza zmieniona wszystko bylo ok tylko teraz tak do 10 przymula...
A sprawdziłeś podstawowe rzeczy jak zawory i gaźnik ? bo jeśli nie to nie ma o czym rozmawiać ...
Seryjne 50cc w 4T produkcji chińskiej (139QMB) to słaba jednostka. Z japończykami czy europejczykami jest nieco lepiej. Ale mimo wszystko 4T w tak małej pojemności seryjnie zawsze będzie zamulać przy starcie. Chodzi o moment obrotowy na kole. Przy standardowym sprzęgle i fabrycznych ustawieniach sprzęgło łapie przy około 3-3,5 tys obrotów. Czyli z samego dołu w zasadzie. Przy takich obrotach silnik nie ma momentu (mocy również) więc się musi napocić żeby rozruszać masę i wskoczyć obroty (powyżej 10km/h) przy których osiąga swoje parametry. 139QMB osiąga maksymalną moc przy 7500 obrotów czyli przy na końcu bezpiecznych obrotów (przed czerwonym polem). Maksymalny moment obrotowy jest moim zdaniem niewiele wcześniej więc na niskich obrotach będzie coś koło 1/3 tego momentu. W markowych silnikach będzie to wyglądało lepiej ponieważ są z natury lepiej wykonane. Ale nie ma co oczekiwać cudów. Przy pojemności 50cc 4T dół silnika jest bolączką. A im większa masa pojazdu tym wolniej będzie ruszać.
"Pomóc" może zmiana twardości sprężynek sprzęgła - przez co będzie ono łapać dzwon z wyższą prędkością obrotową. Plusy: większa moc na kole i moment w czasie ruszania. Minusy: zapomnij o delikatnym ruszaniu i podjeżdżaniu na parkingu lub w korku, konieczna jest wymiana sprzęgła (kompletnego) na markowe ze względu na duże tarcie któremu seria nie podoła. Chyba, że masz sportowy skuter klasy Speedfight, to wtedy części są fabrycznie przystosowane do większych obciążeń.
A jeśli ci sprzęgło piszczy, to sprawdź dzwon czy nie ma w nim nagaru. W razie konieczności przeczyść.
50tka w 4T żeby dorównać osiągami 50 2T musi dostać więcej pojemności. Gdzieś przy 72-80cc można mówić o podobnej mocy. Zatem zmiana cylindra na większy da ci użyteczny dół silnika i bardziej bezstresowe ruszanie :D
eadem, bardzo dobry tekst. Od siebie tylko dodam, że po zmianie pojemności na większą warto też dostroić napęd twardszą sprężyna centralną.