Witam ostatnio jechałem w daleką trasę skuterem 4t. Troche sie zagrzał. Od tego czasu strasznie kopci. Zauważyłem ze zabrakło oleju wiec dolałem i teraz ledwo dym wychodzi przez tłumik tak kopci. Dlaczego?
przytarty tłok/zużyte pierścienie
Ok a jak to sprawdzić?? I ile koszt naprawy ?
Koszt kompletu: tłok, pierścienie, uszczelki, stworzeń, zabezpieczenie stworzenia to około 15-20 zł. Koszt robocizny w serwisie to około 300 zł.
czy trzeba go po naprawie docierac?? jesli tak to ile?
Ile moge jechac km skuterem ciagle bez zatrzymywania sie?
Tak musisz Potem wszystko dotrzeć. Co do ilości kilometrów to przy takich upalach to max 15 km i postój.
OK a jesli musze wymienic tłok i pierścienie to wymieniac tez od razu cylinder?
Jeśli jest w dobrym stanie to nie trzeba ale dla świętego spokoju bym zalecił... Jeśli masz ściągnięte blokady to może zainwestuj w 72ccm od razu, koszty praktycznie te same co i 50ccm a już lepsza "kultura" jazdy.
a jak sprawdzic czy 50 czy 72? bo kupiłem skuter dopiero co i zarejestrowany na 50, ale odejscie jak na 50 to ma konkretne i vmax to 80km/h.
i czy przy spokojnej jeździe(manetka do połowy i max predkosc to 50-55) moge jechac trase 40km bez przerwy?
ja też tak miałem, kupiłeś chyba zastany skuter
Ja moim 80ccm jadę aż poczuję, że skuter traci na mocy. Wtedy jest pora na papieroska/wodę mineralną i rozprostowanie kości.
a o ile wieksze jest spalanie w 72ccm niz w 50 ccm?
Nie dużo się zwiększy. Zalezy również od tego z jakim prędkościami będziesz jeździł itd. ale spalanie powinno byc na poziomie +-3 l na 100 km.
ok a jak sprawdzic czy mam 50 czy 72 ccm? bo jak na 50ccm to skuter ma duzą moc
A po czym poznać czy wystrczy wymiana pierścieni czy tez tłok trzeba??
Jeśli tłok jest przytarty, co widać po demontażu, to do zmiany.Ogółem nie warto wymieniać samych pierścieni, lepiej z tłokiem, cylek nieco dłużej wytrzymuje nawet taki tańszy.
Najlepiej wymień tłok i pierścienie, bo wymienisz pierścienie a okaże się że po 30km znów zacznie dymić przez to że tłok jest przytarty.
A pojemność: może pisać na boku cylindra, albo możesz zmierzyć ile cm ma tłok