Witam ostatnio zerwal mi sie pasek w moim skuterze wiec postanowilem go wymienic no i dobra odpalam i nic jest tak jak na tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=CnoM_OJBsFU no tyle ze tutaj lapie wysokie obroty a moj bardzo niskie nawet przy manetce na full myslalem moze ze to wina sprzegla kupilem cale nowe wymienilem wszystko jest dobrze zalozone i dalej nic odpala normalnie wszystko dziala jak zawsze wariator z korektorem sie kreca normalnie dzwon wgl sie nie rusza,co to moze byc prosze o pomoc
czyli tak - pokazujesz filmik który nie dotyczy twojego skutera a do tego panowie nie bardzo na nim wiedzą co ma się dziać ponieważ nie rozumieją jak działa sprzęgło ODŚRODKOWE.
A ty masz problem z obrotami że nie reaguje na gaz czy z napędem bo nie przenosi go na koło?
Możesz tak jakoś jaśniej… dokładniej… to koło z dzwonem możesz zakręcić reką, sprawdzałes korektor, stan sprzęgła… może tam stary pasek wmieliło… stan wariatora, czy prosty, czy pracuje?
ziomek przeczytaj co napisalem korektor jest wymieniony razem ze sprzeglem na nowe wariator pracuje normalnie,prosty i co do mojego problemu nie reaguje jak dam manetke na full bo po prostu napedu nie przenosi na kolo ale wymienilem dzis sprzeglo na nowe calkowicie i jest to samo co na starym wiec wychodzi na to ze raczej winy trzeba szukac w wariatorze?
raczej w tym że silnik się z jakiegoś powodu nie wkręca na obroty. Skoro się nie wkręca to nie otwiera się wariator a skoro się nie otwiera to i marnie przekazuje napęd.
na tych byle jakich obrotach korektor się kręci razem z wariatorem czy stoi? Bo to może jeszcze pasek tam jest luźno.
no wlasnie na obojetnie jakich sie kreci wariator i korektor czyscilem juz gaznik tak samo modul wymienialem sprzeglo i jedynie co zostalo mi stare to wariator ale patrzylem to wszystko jest w git stanie wiec nie czaje.po prostu bylo tak pasek sie zerwal i skuter zgasl wymienilem i to od razu bylo na poczatku bylo tak jak na filmiku pokazalem ze jak gazowalem to tak jakby biegowka na luzie byla a potem az do teraz wgl nic na obroty sie nie wkreci nawet
a nie kupiłeś sobie sprzęgła z jakimiś mega twardymi spreżynkami co się otworzy dopiero przy 7000 obr?
Raczej jest pytanie dlaczego się nie wkręca. Można zablokować wkręcanie wariatorem ale wtedy kiedy jest sprawny, zasprzęgła z kołem i tylko przełożenie się robi takie że silnik nie ma siły - wtedy się może nie wkręcić… ale jakby koło było w powietrzu to by się wkręcił.
Czasem niestety jesttak że kawałki paska dostają się pod wariator i wygina się wał… i wtedy może tak kulawo chodzić.
A może do usterki paska doszła ci np usterka gaźnika lub zacinająca się linka przepustnicy i ona się wcale nie otwiera. Trzeba to wszystko posprawdzać.
Sprzeglo kupilem uniwersalne standardowe jak do kazdego chinola gaznik tez sprawdzalem zmienialem na inny i to samo jutro od kolegi biore sprawny wariator rano zamienie i zobaczymy moze to bedzie przyczyna
wariator nie trzeba podmieniać. jeżeli jest prosty, pokrywa cała, rolki w miare równe i równo zużyte, czysty wewnątrz, ślizgi całe i lekko chodzi po tulei - to nic mu nie jest
Jesli mam okazje to podmienie moze to akurat bedzie to xdd no bo juz nie mam pojecia co to innego moze byc
No i dalej nic to samo czy to mozliwe ze to przez pasek? Ze skuter wgl nie rusza? Lub rolek wariatora zuzytych bo juz nic innego mi do glowy nie przychodzi
ale nie wkręca się czy nie przenosi ruchu na korektor? czy korektor na dzwon bo się sprzęgło nie otwiera?
własnie korektor nie przenosi ruchu na dzwon
a tylko ze nie ma czegos takiego jak w linku podalem bo jak dam manetke na maxa to nie pojdzie do max obrotow tylko ledwo co czuc ze mocy ma cos
nie ma czegoś takiego i czuć że ma ledwo mocy - szalenie precyzyjne i od razu wiem o co chodzi.
Sorry stary ja wymiękam. Aż tak się nie znam.
chodzilo mi o takie wysokie obroty po obkreceniu manetki na full u mnie po dodaniu gazu na maxa obroty ledwo co wzrastaja
wiec odczep sie od tego napedu i zacznij sie martwic co masz nie tak z silnikiem
Czyli to niemozliwe by byla to wina rolek? No powiem tak cylinder tlok glowica z zaworami klawiatura itp byly zmieniane w listopadzie gaznik tak samo wiec nie wiem co moze byc nie tak
Mie wiem w czym szukac winy jak wszystko jest praktycznie nowe teraz przy napedzie powymienialem wszystko prawie na nowe i nadal to samo odkrece manete na full a obroty praktycznie wgl sie nie podniosa
stan kompresji, stan wału (brak bicia), opory na łożyskach (może wał jest przesunięty wzdłuż osi po tym mieleniu paska) stan filtrów i dolotu, stan gaźnika. Od czegoś trzeba zaczać
No wlasnie wszystko jest git wczoraj i dzis patrzylem z gaznikiem wszystko git zreszta jak pisalem nowy jest i czyscilem specjalnie kompresja tez jest okej,wal w porzadku filtry tez dobre naprawde ja juz wymiekam