Witam, mam problem z napięciem ładowania. Woltomierz na wyłączonym silniku pokazuje właściwe napięcie, a po odpaleniu skutera napięcie zaczyna "wariować", wyświetlacz woltomierza mruga, wartości wzrastają, maleją - ciężko cokolwiek odczytać. Woltomierz jest sprawny - upewniłem się na innym pojeździe, także wykluczam jego niesprawność. Podejrzewam zwarcie na przewodach/słaby styk bądź któryś z podzespołów po prostu robi zwarcie. Oprócz tego nie działa obrotomierz, być może napięcie w instalacji ma na to wpływ.
Czy spotkał się ktoś z czymś podobnym lub podejrzewa co może być uszkodzone? Dodam, że moduł zapłonowy cicho "buczy" po przekręceniu kluczyka, więc może to z nim jest problem. Z odpalaniem i wkręcaniem na obroty skuter nie ma problemu, więc jakoś nie jestem przekonany do uszkodzonego modułu. W ciągu najbliższych dni będę miał możliwość wymiany poszczególnych elementów instalacji na pochodzące z innego egzemplarza Kymco. Od czego zacząć? Dodam, że w/w S9 pochodzi z 2008 roku i jest chłodzone cieczą. Jakie napięcie powinno być na zółto-czarnym przewodzie idącym z cewki do obrotomierza? Czy mogę je sprawdzić zwykłym woltomierzem?
Proszę o mądre i dokładne porady.
W przypadku... nazbyt *rozwydrzonego* układu ładowania (napięcie na odbiornikach powyżej optymalnego 13,2 Volta, a nawet powyżej maksymalnego 14,5 Volta) może warto prześledzić ten oto wątek z regulatorami napięcia:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2310780.html
P.S. Nie jest to może bardzo mądra czy też dokładna porada, ale...
Dziękuję, może okaże się przydatne. :) Czekam na dalsze sugestie.
Problem skaczącego napięcia spowodowany był najtańszą fajką zapłonową.
Po wymianie fajki na oryginalną, wszystko wróciło do normy.
Powodem niedziałającego obrotomierza okazał się być układ licznika odpowiedzialny za wskazania obrotomierza. Przewód z cewki s9 poprowadziłem na próbę do innego egzemplarza Kymco (Bet & Win 50), gdzie jego obrotomierz wskazywał właściwe wartości obrotów silnika z mojego s9.W ten oto sposób bylem niemalże pewien co jest uszkodzone, ale dla dodatkowej pewności podłączyłem obrotomierz z s9 do silnika Beta, co potwierdziło moją diagnozę.
Dosyć owocny dzień. Pozdro! smiley
No i... szacuneczek! :D
Dobra robota! I też tutaj to ładnie, sensownie opisałeś. :)
P.S. Będzie Ci się teraz dobrze spało. Kolorowych snów. :D
Poda ktoś który układ odpowiada za wskazywanie obrotów? Chodzi mi o scalaki w liczniku. Tam są ze 3 a musiałbym go wymienić bo mi obrotomierz skacze. Przepraszam za odkopywanie tematu. :)
Nikt nie wie który to układ?