Jak chcesz czegoś się dowiedzieć o przykładowym motorowerze z tym silnikiem to pisałem artykuł o Rieju RRX: http://www.skuterowo.com/rieju-rrx-miejski-wszedolaz/
Minarelli AM6 to chyba najpopularniejszy silnik w motorowerach 2T. Stosowany jest w motorowerach takich marek jak Yamaha, Aprilia do 2006 roku, Rieju, Peugeot, Motor-Hispania, Beta, Honda.
Zazwyczaj blokady sprowadzają się do kryzy w kolanku wydechowym i zbyt małej dyszy w gaźniku.
Co do wytrzymałości to generalnie tłok i cylinder wytrzymują do 20 tysięcy, później trzeba zrobić szlif pod nowy tłok, wymienić wszystkie łożyska i uszczelniacze, jeśli nie wymienia się wału na nowy to także dolne łożysko korbowodu i silnik jeździ dalej. Co pewien czas trzeba wymieniać części, które się zużywają, jak np. tarcze sprzęgła, zestaw napędowy, ale to co ponad 10 tysięcy.
Moc z całkowicie seryjnego silnika to gdzieś ok 6KM, ze sportowym wydechem może mieć ok 8KM i tyle nawet podają producenci w instrukcjach jako możliwa do osiągnięcia moc maksymalna.
Prędkość jaką można osiągnąć zależy od przełożenia (zębatki zdawczej i przy kole) oraz od rodzaju kół (koła szosowe z normalną oponą lub terenowe z kostkowymi) i wynosi od 75km/h dla terenówek do 90km/h dla a'la ścigaczy.
Spalanie w zależności od jazdy od nieco ponad 3L do ponad 4L.
Ogólnie jak na 12 lat produkcji silnik jest całkiem nowoczesny, posiada wałek wyrównoważający, skrzynię z 6 przełożeniami, układ smarowania podający różną dawkę oleju w zależności od obrotów silnika. Jakichś wad konstrukcyjnych raczej nie ma, przynajmniej ja takowych nie stwierdziłem. Silnik dosyć prosty do samodzielnego serwisowania.
Części seryjne są raczej słabo dostępne, natomiast dobrze rozwinięty jest rynek części tuningowych o parametrach części seryjnych lub sportowych. Ceny możesz sprawdzić w takich sklepach jak Mieloch, Racing-Planet, SXT czy allegro.