Silniki am6. Dziura pomiędzy 7 tys obr a 8 tyś obr

Witam

Moja tzr ma zębatki 13/47, wydech tecnigasa - rsg , dysze 105 w gaźniku 16mm, oraz cyl z dobrą kompresją

Płyn chłodniczy nie idzie do komory, olej ze skrzyni też nie

Problem polega na tym, że na rozgrzanym fest silniku do 4-ki idzie świetnie i ma muła na 5 i 6

Jeśli jest poniżej 7,5 tys to będzie tylko trzymać obroty i ssanie nie pomaga

Jeśli się bujnie z górki od razu ładnie wkręci się z 8 do 10 tyś

Jeśli będę ciągnął pod 10 tysięcy już od jedynki ma naprawdę mocne przyspieszenie i bez problemu 10 tyś obrotów wykręci na płaskiej drodze bez wiatru


Świeca ma kolor brązu, coś pod rudawy jakby podchodzi



Ktoś mógłby mi doradzić o co chodzi?

Ssanie jak mówiłem nie poprawia sprawy , ani tez nie pogarsza, więc nie jestem przekonany czy to wina regulacji gaźnika.

powiedziałbym że zawór wydechowy ale to 50cc

hmm nic innego jak gaźnik mi do głowy nie przychodzi , naped w biegach to nie naped piździkowy wiec on ci dziur robić nie będzie

mam wrażenie jak by dysza była za mała ( nie patrzac na to że na sssanie nie reaguje)

ale 105 to sporo do serii cylka

hm nie wiem

strasznie dziwaczny ten problem

strzelam że może coś być też jeszcze ze świecą

aczkolwiek dziwne te anomalie

Stało Ci się to nagle czy od zawsze to maszł
Jak podejrzewasz świece to ją zmień, droga nie jest. I do tego możesz filtr wyczyscić

dzieje się tak po wymianie cylindra z tłokiem na oryginalne am6 po znikomym przebiegu

A przedtem był też oryginał czy jakiś tuningowy ?
Zmieniłeś tylko cylinder na oryginał i nic więcej ?

ja stawiam na lewe powietrze lub/i regulacja czyszczenie gaźnika

zmieńiłem cyl z oryginału po szlifie na meteorze - zaczął łapać tłok

na oryginalną serie z kompresją ponad 9 bar

lewe powietrze wykluczyłem

rozebrałem i poczyściłem gaźnik jutro wyreguluje bo dzisiaj mi czasu nie starczyło, ale nie wiem czy pomoże

To znaczy jak wykluczyłeś ? Ot tak sobie czy sprawdzałeś dokładnie wszystko ? :slight_smile:

sprawdziłem dokładnie każde połączenie i wszędzie jest szczelnie

w kazde polaczenie nasacz lekko olejem naokolo cylka, gaźnika swiecy
i wtedy sprawdź dokladnie bo tak to nie sprawdzisz :slight_smile: a jak nasaczysz olejem to będzie bablowalo. Po 2 zobacz czy ten pierscien uszczelniajacy swiece się nei zuzyl bo jak za czesto się wykreca i wkreca swiece to on się zuzywa no i przez to tez moze lapac.
dalej pozostaje przy swoim

sprawdzałem olejowa metodą



nie ma lewego

spod świecy tez nic nie wypływa

wyregulowałem gaźnik i jest tak że raz przejdzie te obroty, a znów z wiatrem ma kłopot albo sam z siebie jakoś tak blokuje se

teraz jest lepiej po regulacji bo jeśli pociągnę na 4 do 9 to na 5 spokojnie się rozbuja dalej

jak myslisz danielson: ma za uboga mieszankę czy za bogatą??

Skoro jest już lepiej niż było to jedź dalej w tą samą stronę …

jak przerywa to za duzo paliwa, jak robi takie buuu czyli za mało wachy za duzo powietrza

Też miałem coś takiego, że ani nie robił buuu ani tyryryryry, a w pewnym zakresię obr. nie chciał iść ale nie pamiętam w którą stronę kręciłem :stuck_out_tongue:

właśnie ona ani nie robi buuu jak z 2 tys na 1 odkręcę opór ani nie robi trrrrr

Kręciłeś (gaźnikiem) czy ci się nie chce ?

A mieszanke robisz sam ? czy masz normalnie dozownik?
I jak widzisz że po regulacji gaźnika jest lepiej, to postaraj się wyregulować jeszcze lepiej:)
Przede wszystkim świeca,gaźnik,filtry :slight_smile:

to tak, podsumowując

gaźnik wyregulowany, i jest dużo lepiej

pociągając do 9 tyś na 5-ce i wrzucając 6-czkę trzyma ładnie obroty koło 8,5 i jest elastyczność

i z dołu od 5tyś na 6-ce wkręci się (powoli) aż złapie rezo i łogień

podsumowując dziura przed rezo pod dużym obciążeniem jakim jest 6 bieg zawsze jakaś będzie


im mocniejsza góra tym większa dziura przed rezo, a seryjny wydech nie ma tej przypadłości bo jest obliczony pod seryjną 50tkę

w 125 tą dziurę rekompensuje zawór wydechowy

myślę że można zamknąć