Silnik zaczął stukać na wale (lecz łożyska wału są w porządku i nie ma luzów) i zaczął też brać olej do komory spalania. Silnik 139fmb z kitem 110cc. Jaka może być przyczyna?
Zapewne zakładając ten kit 110ccm nie zmieniłeś wału na wzmocniony i teraz masz rozwalone łożysko stopy korbowodu. Wał do wymiany.
Właśnie wał był wymieniany bo był moim największym podejrzanym. Miał drobne luzy na korbowodzie (ale miał przejechane ponad 1000km). Były one na pewno w granicach tolerancji. Wał wymieniony na nowy i po pierwszym uruchomieniu silnik wciąż się tłucze i w dodatku po chwili pracy zaczął brać olej.
Tłok nie ma kolizji z zaworami
Dźwięk stukotania bierze się z wnętrza silnika. Zauważyłem podczas zakładania sprzęgła, że podczas obracania wału ręką lekko słychać tak jakby uderzenie i czuć to. A wał jest nowiutki, nie wiem co mogło paść.
Odpaliłem dziś silnik. Na wolnych obrotach stuka. Na wyższych nie. W pewnym momencie po puszczeniu sprzęgła słychać było taki dźwięk jak na filmie (tylko że na filmie silnik kręcony był kopniakiem): https://youtu.be/vV0wJ3FC8MM
Co może wydawać taki dźwięk? Dodam że na pewno nie jest to sprzęgło gdyż przeprowadziłem niedawno próbę zdejmując sprzęgło, uruchamiając silnik (a więc odłączając skrzynię i samo sprzęgło) i silnik nadal stukał. Przy zakładaniu sprzęgła i kręceniu wałem było czuć dziwne stuki.