Silnik 4t

Mam takie może prymitywne pytanie ale w skuterze 4t z silnikiem 139QMB małe ubytki oleju zawsze oznaczają że silnik bierze olej czy są też inne przyczyny ?

Jeżeli nie widać plam pod silnikiem po dłuższym postoju, to pozostają zużyte pierścienie tłokowe lub uszczelniacze na prowadnicach zaworowych. Sprawdź też, czy nie pluje olejem z odmy. Poza tym niektóre oleje mają tendencje do "ulatniania". Zobacz, czy kopci z wydechu, ewentualnie zmień markę oleju.


po odpaleniu czasami jak chodzi na ssaniu to krótko kopci dosłownie z 2 sekundy może mniej po odpaleniu a potem nie widzę żeby kopcił na małych obrotach a olej jaki zalałem to Zipp 10W40 API SH

Jeżeli kopci krótko po odpaleniu, to mogą być zużyte uszczelniacze zaworowe.

Na jesieni 2011 roku miał ustawiane zawory u mechanika i mówił że wszystko było w porządku tylko zawory były rozregulowane

Jeszcze jedno a po jak długim postoju trzeba rozgrzewać silnik przed ponowną jazdą przy temperaturze ok. 20 stopni lub wyższej?

Wsiadasz, odpalasz, jedziesz - masz jakieś jeszcze głupie pytania?

przepraszam bardzo ale tak z ciekawości pytam bo wiem że rano zawsze trzeba

Pw10 napisał:

przepraszam bardzo ale tak z ciekawości pytam bo wiem że rano zawsze trzeba

Rano przy takich temperaturach to trzeba się za przeproszeniem wysrać i wsiadać na bzika i pociskać...
Kto nie rozumi to inny...

Przecież jest coś takiego jak międzywymianowe zużycie oleju. Nie wiem jak jest w skuterach ale na przykład instrukcja malucha podawała 400 - 700 ml na 10000 km. Nowe Skody w dieslu biorą podobno nawet 3 litry. Ile Ci ubywa?

Co do nagrzania - daj mu kilka sekund i delikatnie w drogę. Ot - wszystko.

nie wiem dokładnie tylko jak na tym bagnecie patrzę to jedna kratka jest mniej nie wiem ile to oznacza

Kymco 125 4T plus 10 stopni wsiadam odpalam-pyrkocze zapinam kask i R U SZ A M

A ja wam powiem że wcale nie musi być nic uszkodzone żeby pobrał odrobinke oleju między wymianami , dla przykładu posłużę się starą instrukcją z jinchenga jc50Q-5 rocznik 2003 , i było tam jasno napisane że co około 1500-2000km silnik ma prawo zużyć od 0,1 do 0,3l oleju , chociażby właśnie dlatego że przy porannych rozruchach moto zawsze leciutko zakopci przez 1-2min i to jest całkiem normalne.