Silnik 139QMB 49.5 ccm - kompresja.

kompresjia z takim cylidrem i na takim silniku ma być na zimnym 4.5 bara 4 bary mi na tyle odpala a ta skala 10.5 : 1 to napewno to nie jest liczone w barach

nie wiem jakim cudem ci ten silnik jeszcze odpala, a co dopiero jeździ . ale według wszystkich manuali, instrukcji itd kompresja prawidłowa to właśnie 10.5 BARA.

Skoro pytanko o kompresji to ja też zadam swoje 4 grosze, a mianowicie jakim urządzeniem mogę sprawdzić kompresje? Podejrzewam, że się jakiś kompresor wkręca w otwór świecy? Jaki, i co dokładnie potrzebne jest, aby sprawdzić kompresje?

Kompresję sprawdza się manometrem, na rozgrzanym wcześniej silniku. Wykręcasz świecę, wkręcasz końcówkę manometru, odkręcasz manetkę na max i "odpalasz" czy to z kopniaka czy startera elektrycznego.

Dla seryjnego silnika GY6 4T 139 QMA/QMB 50 cm3, stopień sprężania (compression ratio) według instrukcji serwisowej wynosi zasadniczo... 10,5 (jednostka liczbowa bez nazwy)

Stopień sprężania x 0.125 (przyjęta wartość stała dla benzyniaków) = ciśnienie w MPa (megapaskal)
To nam daje po wyliczeniu ciśnienie sprężania nieco powyżej 1,3 MPa = 13 barów (w przeliczeniu to jest wartość około 190 Psi = pound per square inch → funt na cal kwadratowy czyli imperialna jednostka ciśnienia).

Manometr.jpg

Na przedstawionym zdjęciu manometru warto również zwrócić uwagę na ten dwukolorowy pasek pomiędzy skalami wartości ciśnienia. Kolor zielony wskazuje na dobry stan silnika, w tym np. pierścieni i zaworów.
Kolor czerwony wskazuje już na pewne problemy z silnikiem (sugeruje zużycie podzespołów).
Przykładowy wynik pomiaru (czerwona strzałka = wynik 4 bary) oznacza konieczność interwencji mechanicznej.

Stopień sprężania jest to teoretyczna proporcja ilości powietrza znajdującej się w dolnym położeniu tłoka (DMP) cylindra spalinowego, a ilością powietrza w górnym położeniu tłoka (GMP).
Ciśnienie sprężania to zaś rzeczywiste ciśnienie wyrażone w jednostkach ciśnienia występujące podczas sprężania.
Ciśnienie sprężania jest jedną z miar, a właściwie główną miarą zużycia silnika (jest to wiedza książkowa).

Jak mierzyć ciśnienie sprężania?
Ciśnienie sprężania w silniku benzynowym mierzymy w następujących warunkach:
-właściwie wyregulowane luzy zaworów przy silniku 4T;
-silnik nagrzany do temperatury pracy (z tym może być jednak czasem problem, jeśli silnik już nie odpala);
-w pełni naładowany i sprawny akumulator (może i niekoniecznie, jeżeli skorzystamy z kopnika);
-manetka gazu maksymalnie odkręcona (pełne otwarcie przepustnicy gaźnika);
-wykręcona świeca zapłonowa (w jej miejsce przykładamy manometr pomiarowy).

A z innych materiałów poglądowych polecam np. tę stronę:
http://www.zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm

Pozdrawiam wszystkich i do dzieła, to działa. :D

Witam mi w serwisie powiedzieli że 8 bar to norma a mam 100 CCM tłoka i skuter moim zdaniem jest słaby bo pedzi Tylko 70-75 km/h w tych silnikach GY 6 139QMB

100ccm i 75km/h ? Mało bo w sumie powinno być coś około 90Km/h a gdybyś miał 100ccm w 2t np. Yamaha Aerox 100cc to ona wyciąga ok 110Km/h