Witam, czy w gilerce (ebs) seryjny wał wytrzyma polini 80 żeliwo z tłumikiem leo v6, jeśli tak to ile ?
a jaki przebieg ma ten seryjny wał i łożyska?
Wał ma przebieg ok. 10k łożyska seryjne i 0 luzów, czy bez kręcenia go cały czas na max obrotach to on pojeździ troche ?
to zalezy który to zestaw, jak taki 10-12KM to da rade. Jak ten pod 17-20KM to bym juz rozważał wymiane wału i łożysk
No właśnie to jest kit pod racing przy 12,3k obrotów łapie niby te 17 kucy ale tłumik kręci max do 10,5k to myśle, że wtedy by max wydmuchał z 13-14koni
I jeszcze dodam, że mnie jakoś nie kręci katowanie cały czas na max obrotach a ten cyl chce wsadzić tylko po to żeby bez tego reza jakoś tam jechał
jakby twoje pobudki nie mają znaczenia dla sił przekazywanych przez wał
Ale to chyba ma znaczenie dla żywotności walu jeśli się jeździ na 5-7k niż na 9-10k obr
tak, tylko że negatywne. przy niższych obrotach suwy trwają dłużej wiec i naciski na wał i korbowód trwają dłużej. Dlatego turbo nie pompuje od najniższych obrotów i dlatego nitro strzela sie tylko przy wysokich obrotach i pełnym otwarciu przepustnicy.
Wiec tu masz dwie kwestie - jedna to wartość momentu druga to wibracje. Pierwsza jest destrukcyjna przy nisższych obrotach druga objawie sie przy wyższych. Dlatego wały mają dwa parametry - jeden to wytzymałość a drugi to wyważenie do konkretnej granicy obrotów
Czyli powiedzmy że jeśli bym wszystko złożył do kupy z seryjnym wałem to lepiej dla wału i dla silnika żebym go bardziej kręcił niż na wolnych jeździł ?
nie. najlepiej dla silnika jest żebyś te elementy dobrał z sensem. WYDAJE CI SIE że bedziesz jeździł “jakoś”. Nie bedziesz. Będziesz redukował biegi i to wystarczy.